مانور بزرگ امداد و نجات و اسکان اضطراری به مناسبت هفته هلال احمر با فرض زلزله در استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 11 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه،مانور بزرگ امداد و نجات و اسکان اضطراری به مناسبت هفته هلال احمر با فرض زلزله و با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و هیئت همراه آقایان اسکاش و شریفی ، مشاور عالی استاندار ، مدیرکل مدیریت بحران و رئیس پدافند غیرعامل استانداری برگزار گردید و بیش از 340 نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمراستان کرمانشاه و اعضای شورای مدیریت بحران  در آن شرکت داشتند  .

دکتر امیریان مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ابتدای این مانور از تشکیل تیم های واکنش سریع در این استان خبر داد .

حاج جعفر همتی مشاور عالی استاندار ضمن تبریک هفته هلال احمر از کارکنان و نجاتگران جمعیت هلال احمر قدردانی و آنان را یار و یاور دولت خواند . ایشان همچنین به حضور بموقع و همیشگی این نیروها در تمامی حوادث و سوانح استان اشاره کرد و خواستار تقویت تجهیزات و افزایش توان امدادی تیم های عملیاتی گردید . ایشان در ادامه از تلاش ها و مساعی ارزشمند و تعامل سازنده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران تشکر نمودند .

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت استان کرمانشاه افزود : اجرای مانورهای امدادی از اصلی ترین مولفه های ایجاد هماهنگی و همکاری بین دستگاهی و بین بخشی  است که سبب می شود اگر مشکلات و ضعف ها وجود داشته باشد ، برطرف شود که امروز ما شاهد اجرای موفق مانور و همکاری خیلی خوب این دستگاه ها بودیم .

در این مانور تیم های امداد و نجات و اسکان به اجرای عملیات وبرپایی اردوگاه پرداختند که مسئولین از مراحل مختلف آن بازدید بعمل آوردند .

از جمله نکات قابل توجه در این مانور  : ایجاد بیمارستان صحرایی RDH مجهز به اتاق عمل و بخش های مختلف ، خبازخانه مستقل و پرتابل ، آشپزخانه سیار ، سالن فرماندهی عملیات با اتاق دستیار مدیر و امکان دریافت و ارسال تصاویر آنلاین به   EOC ستاد و مرکز  جهت برنامه ریزی و تقویت فرماندهی دقیق بوده که این امر از حلقه های گم شده عملیات های امداد و نجات بوده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار