انتخابات اردیبهشت ماه 96 به دلیل چینش کاندیداها و وضعیت کلی انتخابات ،ابهامات و نکته هایی با خود داردکه نوعی سردرگمی و تشویش ذهنی را به جامعه انتخاب گروارد نموده است .
کد خبر: ۴۲۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳ 07 May 2017
تابناک ایلام ،جمال دارابی ::با توجه به اینکه احزاب و نقش آنها در جامعه ما هنوز به پختگی و ثبات و دوام لازم دست نیافته است ،انتخابات حزبی و کانالیزه در سپهر سیاسی کشورمان جایگاه مهمی نداردوانتخابات در رده های مختلف،شامل نگرش های دوطیف های مهم سیاسی ،مذهبی شامل اصول گرایان واصلاح طلبان دست به دست می شود
 
از طرفی همیشه شاهد حضور چهره ها و احزابی هستیم که یک شبه اعلام موجودیت می کنند و صرفا بایک جمع شدن شبانه وتصمیم گیری پرسرعت ،پابه عرصه انتخابات می گذارند.
 
کاندیداهای انتخابات امسال پارااز این هم فراتر گذاشته وبه سردرگمی و بلاتکلیفی انتخاب کنندگان دامن زده اند.حضور رییس جمهور وقت ،آقای روحانی درکنارمعاون اول دولت چهار ساله خود ،و وجود دونیروی قدرتمنداز طیف اصولگرا،در معیت دو نامزدمستقل مجموعه ای را تشکیل داده است که هنوز تکلیف خودشان را باهمدیگر روشن نکرده اند چه برسد به مردم و رای دهندگان!
 
گرچه محافل نزدیک به حسن روحانی از مخالفت اولیه وی با حضورکاندیدای پوششی خبر دادند ولی الان شاهد حضور این کاندیدای کمکی  در انتخابات و حتی نقش آفرینی برتر جهانگیری در مناظره های مستقیم تلویزیونی هستیم.این درحالی است که همه مردم منتظر کنار رفتن جهانگیری از صحنه انتخاب وانصراف وی به نفع حسن روحانی هستند.
 
در سمت دیگر نیز ،محمد باقرقالیباف و دکتر ابراهیم رییسی با رویکرداصولگرایی رو درروی دولت کنونی قرارگرفته و باوجود نزدیکی خطوط فکری و عملکردموازی و گاه مشترک ستاد های انتخاباتیشان ،هنوز هم تصمیمی برای کناره گیری نگرفته اند و خبرگزاری ها و ستاد های این دو نفر،مرتبا به کناره گیری یکی ازآنها و تکذیب این خبر،اشاره می نمایند.
 
آنچه از برآیندمناظره ها برای بینندگان مسجل شده ،حضورپرتوان ترقالیباف و آرامش و خویشتنداری رییسی است و در سمت دیگر نیز،آرامش روحانی در کنار صراحت وتوان بیشتر جهانگیری قرارگرفته است که علیرغم گمانه زنی ها برای رقابت نهایی روحانی و رییسی ،کفه ترازو را به سمت جهانگیری و قالیباف برده است .
 
هاشمی طبا و میرسلیم هم گزینه های قابل انتخاب در سبد 6 نفره اردیبهشت 96 هستند که گرچه شایعاتی در مورد کناره گیری آنها تا روز های آخر تبلیغات وجود داردولی هنوزبه این موضوع تن در نداده اند.
 
آنچه عیان است ،سردرگمی و ابهام در روند حرکت فعلی کاندیداهاست که این ابهام به رفتار انتخاب کنندگان هم منتقل شده است ونقش آفرینی پررنگ جهانگیری و قالیباف در کنارشایعات کناره گیری و انصراف آنها،راه تردید را دردل مخاطبان باز نموده است ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار