نماینده ولی‌فقیه در البرز:
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: با استان شدن البرز، تنها تابلو فرمانداری کرج به استانداری تغییر یافته و مدیران آن در سطح فرمانداری فکر می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 31 May 2015
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در جلسه شورای فرهنگی البرز که امروز در دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد، اظهار داشت: اشاره به معضلات و مشکلات موجود در چنین جلساتی بسیار مهم و ارزشمند است چراکه نابسامانی شهر کرج از همان ابتدای ورود کاملا مشهود است.
وی افزود: نابسامانی در قسمت‌های مختلف شهر از جمله پایه استندها، بنرها، ساخت و ساز و بنای شهری، نور و رنگ و صدا و سایر موضوعات کاملا مشخص است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه امنیت شغلی در استان البرز بسیار پائین است و گردش تعویض با سرعت زیادی پیش‌ می‌رود، گفت: این امر ضرر زیادی را به ساختار حاکمیتی وارد می‌کند که البته مدتی است ثباتی برقرار شده است.
وی با اشاره به اینکه در بخش آسارا در فاصله کمتر از 3 ماه، 3 بخش‌دار تعویض شده است که این امر مانع از انجام فعالیت‌های صحیح می‌شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت شهر می‌توان دریافت که هرکس در مدت مدیریت خود تنها سعی می‌کند کاری را بر حسب وظیفه انجام دهد و برود و به آینده و سابقه آن توجه نمی‌کنند.
امام جمعه کرج با بیان اینکه در ابتدای ورود به البرز در جلسه شورای اداری نکاتی را یادآور شدم، گفت: در نظر گرفتن سند و چشم‌انداز برای استان تا همه دستگاه‌ها براساس آن عمل کنند که در آن پیوست فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به معضلات موجود از جمله وجود فرقه‌های مختلف در استان و همچنین مشکلات مربوط به مسائل امنیتی، سیاسی، اخلاقی و سایر موارد، خاطرنشان کرد: با استان شدن البرز، تنها تابلو فرمانداری کرج به استانداری تغییر یافته و مدیران آن در سطح فرمانداری فکر می‌کنند.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به عدم وجود زیرساخت‌های لازم در استان، بیان کرد:‌ باید دروازه‌های استان بسته شود و از توسعه پیدا کردن، مهاجرت به آن و ساخت و ساز جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به معضلات موجود استان اظهار داشت: باید اتاق‌های فکر نظام‌مندی تشکیل شود و با اولویت‌سنجی معضلات مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه بیکاری، طلاق و نبود فضای مناسب برای گذراندن اوقات فراغت برای جوانان از معضلات استان است، گفت: باید اولویت‌سنجی فرهنگی داشته باشیم و نیروها را بر روی آن‌ها متمرکز کنیم.
وی با اشاره به اینکه جمعیت مسکن مهر برای استان البرز کافی است، بیان کرد: گذشته از مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که مسکن مهر برای البرز به همراه داشته باید جمعیت در همین حد باقی بماند و مشخص است که مسکن مهر معضلی برای تشکیلات استان در آینده‌ای نه چندان دور ایجاد می‌کند که باید تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود.
آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه بیش از 100 هزار نفر مهاجر غیررسمی افغانی در البرز وجود دارد، تصریح کرد: گسست قومیتی و فرهنگی زیادی در استان البرز وجود داشته و به راحتی قابل مشاهده است.
وی با اشاره به اینکه برخلاف برخی دیدگاه‌ها که اختلاف قومیت را تهدید تلقی می‌کنند، از این امر می‌توان به عنوان فرصت استفاده کرد، گفت: متاسفانه مشکلات افزایش جمعیت و آلودگی متوجه البرز است اما افراد در زمان وقف و انجام امور خیر به استانی که در آن متولد شده‌اند مراجعه کرده و سرمایه‌گذاری می‌کنند.
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه باید هویت مناسبی برای البرز در نظر بگیریم، بیان کرد: به نظر می‌رسد در این راستا استفاده از مشترکات قومیت‌ها مانند ارادت و وحدت رویه نسبت به امام حسین(ع) باید بیشتر توجه کرد تا ارتباط فرهنگی و خلق فکری در افراد ایجاد شود.
وی اظهار داشت: شهرستان‌های البرز دارای شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی بسیار والایی هستند که باید از وجود این افراد به عنوان هویت البرز بهره‌ ببریم.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی استان به نام قرارگاه فرهنگی استان مطرح شده، گفت: این شورا در جهت ارتقا مسائل فرهنگی استان و رشد و توسعه فرهنگی فعالیت می‌کند و باید مصوبات موضوعات مهم این جلسات توسط استاندار ابلاغ و سپس از سوی دستگاه‌ها اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی مناسب در کارها نداشته باشیم با توجه به افزایش جمعیت در سال‌های آینده، این معضلات و مشکلات همچنان وجود داشته و به نسبت جمعیت، بزرگتر می‌شوند.
امام جمعه کرج گفت: گاهی بودجه و امکانات برای حل مشکلات وجود دارد اما اهتمام لازم برای رفع آن در استان وجود ندارد که در این راستا دستگاه‌های مختلف باید رفع این مشکلات با توجه به قابلیت‌های خود استفاده کنند و از داشته‌ها به شکل مناسب استفاده کنیم.
لازم به توضیح است، برای این برنامه از خبرنگاران دعوت نشده بود و تنها یکی از خبرگزاری ها متنی مصلح شده از اظهارات نماینده ولی فقیه در البرز را منتشر کرده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مرتضی یار احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
آیت الله حسینی همدانی به عنوان نماینده ولی فقیه ماه است که به بی تدبیری و ضعف مدیران استان البرز اعتراض و انتقاد دارند، اما مسئولان ارشد کشوری به این اعتراض های دلسوزانه توجهی ندارند. اگر قرار باشد به حرف دلسوزانی چون ایشان توجهی نشود، تکلیف بقیه معلوم است. از دولت آقای روحانی با آن همه وعده به مردم انتظار رسیدگی داریم
تک فلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
اگر استانداری البرز در حد بخشداری است، ما شهروندان نظرآباد چه بگوییم که فرمانداری ما در حد بخشداری هم نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
استان البرز به تغییرات و تازه نفس نیاز دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
البرز به یک استاندار مقتدر نیاز دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
با اين مديران استان البرز پیشرفت نمی کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
خانه از پاي بست در البرز ويران است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار