فرمانده انتظامی ملایر به سازش بیش از 130 پرونده قضائی و تلاش یک ماه مشاوران پلیس ملایر، اشاره و خاطرنشان کرد : در راستای نیل به بستری امن و آرام برای خانواده‌های درگیر و دارای پرونده متشکله قضائی با تلاش تخصصی و دلسوزانه مشاوران کلانتری‌های شهری طی فروردین‌ماه سالجاری، از تعداد بیش از 150 پرونده قضائی ارجاعی به این واحدها، تعداد 137 پرونده منجر به سازش و مصالحه شد .
کد خبر: ۴۱۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 02 May 2017
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از متلاشی شدن باند سه نفره تهیه و توزیع موادمخدر و کشف بیش از 38 کیلو و 900 گرم موادمخدر تریاک در ملایر خبر داد . 

به گزارش ایسنا؛ سرهنگ پاسدار شعبان ترک‌نیا افزود: در راستای مبارزه جدی با سوداگران عمده موادمخدر که درصدد تجارت شوم و مرگبار موادمخدر و آلوده کردن اقشار مختلف جامعه هستند، مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر با انجام کار اطلاعاتی یک دستگاه خودروی سواری را که تلاش کرده بود از استان‌های جنوبی کشور یک محموله موادمخدر را  به ملایر برای توزیع وارد کند، شناسایی کرد . 

وی اظهار کرد: بلافاصله این خودرو در یکی از محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان ملایر توسط مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر متوقف و 3 نفر دستگیر شدند . 

ترک‌نیا افزود: در بازرسی به عمل آمده از این خودرو نزدیک به 40 کیلوگرم موادمخدر تریاک کشف و ضبط که ضمن تشکیل پرونده قضایی هر 3 نفر سوداگر مرگ به مراجع قضائی تحویل شدند . 

دستگیری سارقی با 13 فقره سابقه سرقت سیم برق

این مقام انتظامی از دستگیری سارقی با سابقه 13 فقره سرقت سیم برق در حین سرقت، توسط پلیس ملایر خبر داد و گفت: در راستای شناسایی و دستگیری سارق سیم برق و کابل‌های هوایی در شهرستان ملایر با انجام کار اطلاعاتی دقیق، مأمورین وی را در حین سرقت سیم برق شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند . 

وی افزود: با انجام تحقیقات پلیسی از نامبرده، وی به 13 فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد و ضمن تشکیل پرونده قضایی، فرد سارق تحویل مراجع قضایی شد . 

فرمانده انتظامی ملایر به زمین‌گیر شدن سارقان سیم برق با 348 متر سیم برق مسروقه اشاره و اظهار کرد: در راستای مبارزه با سارقان سیم و کابل‌های هوایی طی انجام کار اطلاعاتی توسط مأموران پلیس آگاهی راننده یک دستگاه خودروی سمند در حین فروش سیم و کابل‌های مسروقه شناسایی و دستگیر که در بازرسی از این خودرو مقدار 250 متر سیم و کابل هوایی مسروقه کشف شد . 

ترک‌نیا افزود: در مأموریت دیگر یک نفر سارق سیم برق دیگر نیز شناسایی و دستگیر شد که از نامبرده مقدار 98 متر سیم و کابل هوایی مسروقه کشف شد و در تحقیقات پلیسی صورت گرفته وی به 3 فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد و ضمن تشکیل پرونده قضائی هر 2 نفر سارق تحویل مراجع قضائی شد . 

وی خاطرنشان کرد: از جمله دلایل وقوع سرقت، پایین بودن ضریب اطمینان و امنیت اموال و امکانات است که باید در این امر مهم توسط مالکان و مسئولان امر با کار کارشناسی و اقدامات بازدارنده‌ای در دستور کار قرار داشته باشد.

کاهش وقوع سرقت مغازه و موتورسیکلت در ملایر

وی در بخش دیگری از سخنانش از کاهش وقوع سرقت مغازه، موتورسیکلت و لوازم و قطعات خودرو توسط پلیس ملایر خبر داد و گفت: از جمله اهداف پلیس توجه به کاهش وقوع جرائم در سال 96 بوده که با تلاش مجاهدانه پلیس ملایر در ابعاد سخت و نرم‌افزاری این توفیق در حوزه‌های پیشگیری از وقوع سرقت‌های مربوط به مغازه، موتور و قطعات خودرو محقق شده است . 

این مقام انتظامی افزود:درهمین ارتباط میزان کاهش درسرقت مغازه100درصدی، موتورسیکلت 29 درصد و قطعات و لوازم خودرو نیز 40 درصد در فروردین‌ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل بوده که این روند ادامه و به ضریب امنیت بالاتر ارتقاء خواهد یافت . 

وی گفت: آنچه که شهروندان بر اساس توصیه‌های انتظامی اجتماعی پلیس در مطبوعات و جلسات آموزش همگانی مورد توجه قرار داده‌اند، تجهیز اموال و امکانات خود به سیستم‌های پایش الکترونیکی، دزدگیر و تقویت به‌کارگیری تجهیزات بازدارنده بوده که در مجموع زمینه کاهش فرصت ارتکاب جرم را به وجود آورده و باید روز به روز این امر مهم توسط با مشارکت فعال همه شهروندان مورد توجه دقیق، عملی و کاربردی قرار داشته تا توفیفات لازم در امر پیشگیری از وقوع جرائم در کنار اقدامات و مأموریت‌های سخت‌افزاری و مجاهدانه پلیس ملایر در این حوزه مهم محقق شود . 

سازش بیش از 130 پرونده قضائی 

فرمانده انتظامی ملایر به سازش بیش از 130 پرونده قضائی و تلاش یک ماه مشاوران پلیس ملایر، اشاره و خاطرنشان کرد : در راستای نیل به بستری امن و آرام برای خانواده‌های درگیر و دارای پرونده متشکله قضائی با تلاش تخصصی و دلسوزانه مشاوران کلانتری‌های شهری طی فروردین‌ماه سالجاری، از تعداد بیش از 150 پرونده قضائی ارجاعی به این واحدها، تعداد 137 پرونده منجر به سازش و مصالحه شد . 

ترک‌نیا با اشاره به اهمیت تقدم امنیت نرم‌افزاری در جهت تأمین امنیت روحی و روانی خانواده‌ها، افزود: ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان، کسب رضایتمندی مردم و تقویت خدمات مضاعف به شهروندان ملایری در این حوزه مهم از جمله اهداف متعالی ناجا برای نیل به آرامش و امنیت خانواده‌هایی است که در کوران زندگی دچار آسیب و مشکل می‌شوند و ما برای توسعه این خدمات در سالجاری برنامه‌ریزی لازم را در دستور کار داده‌ایم . 

دستگيري 47 معتاد متجاهر

وی همچنین از دستگيري 47 معتاد متجاهر و متوقف شدن دو دستگاه موتورسيکلت‌سوار توزيع‌کننده موادمخدر در ملاير خبر داد و گفت : در راستاي مبارزه بي‌امان با پديده شوم موادمخدر در شهرستان ملاير طي اجراي طرح جمع‌آوري معتادان پرخطر و متجاهر از سطح شهرستان ملاير، 47 نفر معتاد شناسایی و جمع‌آوري شد و پس از انجام تست اعتياد با هماهنگي مقام قضائي برای ترک اعتياد به کمپ ماده 16 همدان اعزام شدند . 

اين مقام انتظامی یادآور شد: در همين راستا نيز در 2 طرح ضربتي به منظور دستگيري توزيع‌کنندگان موادمخدر توسط موتورسيکلت که از مطالبات مردم و شهروندان ملایری است، 2 باند تهيه و توزيع موادمخدر در محلات شناسایی و موتورسيکلت آنها در 2 عملیات برق‌آسا متوقف شد و 4 نفر نيز دستگير و از آنها مقاديري موادمخدر هروئين، ترياک و شيره ترياک کشف و ضبط شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار