استاندار قزوین گفت: آشنایی جوانان با فرهنگ و آداب و رسوم غنی کشور موجب اعتماد به نفس و هویت بخشی و واکسینه شدن نسل آینده در برابر تهاجم فرهنگی می شود.
کد خبر: ۴۱۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 02 May 2017
فریدون همتی درحاشیه بازدید ازنمایشگاه وجشنواره اقوام وملل درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین در پاسخ به خبرنگاران در خصوص برپایی نمایشگاه گفت: چند سالی است که نمایشگاه پژوهش در اقوام و ملل به ابتکار آموزش و پرورش قزوین برگزار می شود که این کار به عنوان یکی از روشهای آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ ایران و ملل مختلف مورد توجه گروههای سنی مختلف قرار گرفته است.

آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی موجب تقویت هویت جوانان می شود

وی افزود: این نمایشگاه از کارهای زیربنایی و مهم است که با ابتکار آموزش و پرورش قزوین اجرا شده و توانسته شور و نشاط خوبی در میان دانش آموزان ایجاد کند و هر مدرسه پژوهش در خصوص آداب و رسوم و فرهنگ یک کشور و یا یک استان را بر عهده گرفته و آموخته های علمی و پژوهشی خود را در قالب یک غرفه ارائه کرده که می توان گفت با دیدن غرفه ها با سنن و آداب ایران و برخی از مناطق جهان آشنا می شویم.

همتی تصریح کرد: یکی از کارهای ما برای واکسینه کردن فرهنگ کشور در برابر ناملایمات و تهدیدها این است که کاری کنیم تا جوان امروز ضمن آشنایی با داشته های فرهنگی خود به آنها افتخار کند و این جشنواره و نمایشگاه در این هدف موفق بوده است.

آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی موجب تقویت هویت جوانان می شود

وی اضافه کرد: این خلاء فرهنگی که نسل جوان ما با آداب و سنن خود آشنا نیست باید با برپایی نمایشگاهها پر شود تا همه بدانند کشوری با ظرفیت و توانمند داریم که اگر کسی با بخش های مختلف آن آشنا شود با تجربه بسیار زیادی مواجه خواهد شد که شناخت وی را تکمیل می کند و آموزنده است.

استاندار یادآورشد: این دستاورد علمی نسل جوان در بخش آموزش و پرورش به عنوان یک حرکت فرهنگی موفق قابل تقدیر است و با استقبال خوبی که از این حرکت فرهنگی صورت گرفته و رقابت خوبی که ایجاد کرده می توان امیدوار بود که این کار موجب شود نسل امروز ما با مسائل فرهنگی درگیر شده و با هویت خود بیشتر آشنا شود و پشتوانه فرهنگی بزرگی برای ما ایجاد کند.

روحیه تحقیق و پژوهش در میان دانش آموزان و جوانان نهادینه شود

استاندار اضافه کرد: باید برای رشد و توسعه کشور، کاری کنیم تا تحقیق و پژوهش در میان دانش آموزان و جوانان نهادینه شود.

آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی موجب تقویت هویت جوانان می شود

همتی بیان کرد:بایدروحیه جستجوگری، تحقیق و پرسش از سنین نوجوانی وجوانی درمیان دانش آموزان و جوانان نهادینه شود تا نسل جوان در مراحل بعدی زندگی به عنوان پژوهشگر و محقق وارد عمل شود.

وی با اشاره به نقش پژوهش در تحقق اقتصاد مقاومتی، منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد دانش بنیان افزود: اقتصاد دانش بنیان تنها با نهادینه شدن پژوهشگری و تحقیق در میان نسل جوان ما محقق می شود.

استاندار اظهارداشت: با ترویج تحقیق و پژوهش در جامعه و مدارس مسیر تحول و پیشرفت کشور هموارتر خواهد شد و امروزه با فعالیت های صورت گرفته شاهد افزایش امید به آینده در بخش آموزش و پرورش، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان هستیم و بازگشت بیش از ۵۰۰ نخبه برای خدمت به این مرز و بوم در سه و نیم سال گذشته به کشور بیانگر بستر سازی مناسب در این عرصه است.

آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی موجب تقویت هویت جوانان می شود

همتی همچنین ضمن گرامیداشت هفته معلم و مقام استاد شهید آیت الله مطهری از معلمانی که با تحمل سختی ها و با حفظ روحیه فداکاری و جانبازی در سنگر علم و تربیت نسل جوان تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار