باحضوراستاندارایلام صورت گرفت؛
با حضور استاندار ایلام ،صبح امروز از صندوقهای اخذ رای الکترونیکی انتخابات شورای شهر ایلام رونمایی شد .
کد خبر: ۴۱۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 30 April 2017
با حضور استاندار ایلام ،صبح امروز از صندوقهای اخذ رای الکترونیکی انتخابات شورای شهر ایلام رونمایی شد .
به گزارش تابناک ایلام ،فرماندار ایلام در آیین رونمایی از صندوقهای اخذ رای الکترونیکی اظهار کرد:براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد انتخابات وزارت کشور وبا هماهنگی شورای محترم نگهبان ،در شهرهای دارای هفت عضو شورای شهر وبیشتر، رای گیری به صورت الکترونیکی ومکانیزه انجام خواهد شد.
 
معروف بسطامی گفت : برهمین اساس ،شهر ایلام مشمول این ویژگی شده وانتخابات شورای اسلامی شهر ایلام نیز با بکارگیری این صندوقها بصورت مکانیزه انجام خواهد شد.
 
به گفته فرماندار ایلام ،استقرار این صندوقها در شعب اخذ رای ،ضمن افزایش دقت ،سرعت وسلامت رای گیری و همچنین کاهش بار جمعیتی و تراکم شعبه ها در روز رای گیری کمک چشمگیری خواهد کرد .
 
بسطامی افزود: بمنظور آشنایی مردم با نحوه کار با صندوقهای الکترونیکی،از روز روزنمایی تا 26اردیبهشت ،در مقابل فرمانداری شهرستان ایلام مستقر خواهند شد .همشهریان عزیز می توانند جهت آشنایی با روند کار با این صندوقها در این مدت به محل یاد شده مراجعه نمایند.
 
صندوقهای الکترونیکی اخذ رای مرکب است از یک دستگاه احراز هویت که کار استعلام مشخصات فرد واجد شرایط و همچنین صدور کارت مجوز رای گیری را انجام خواهد داد .کنترل هویت وسابقه حضور در سایر شعب اخذ رای از تکرار رای گیری توسط افراد جلوگیری به عمل خواهد آورد.
 
دستگاه الکترونیکی دوم ؛صندوق اخذ رای الکترونیکی است که افراد پس از احراز هویت واخذ کارت رای گیری ،می توانند با استفاده از کد نامزدهای انتخاباتی ،مبادرت به ثبت رای خود نمایند . دراین دستگاه صفحه کلید مخصوص نابینایان نیز تعبیه شده است .
 
شایان ذکر است همشهریان ایلامی می توانند بمنظور آشنایی نحوه کار با صندوقهای اخذ رای الکترونیکی به درب فرمانداری ایلام (محل استقرار صندوقها اخذ رای ) مراجعه نمایند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار