وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی دارد و در این بخش بهره‌ور بوده و به سمت اقتصادی شدن، تولید انبوه، استانداردها و معیارهای جهانی در حال حرکت است.
کد خبر: ۴۱۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 24 April 2017
به گزارش تابناک قزوین محمود حجتی در حاشیه نشست با کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان قزوین در دور دوم سفر هیأت دولت به استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در دولت یازدهم، راهبری و مدیریت بخش کشاورزی در راستای نیل به کشاورزی اقتصادی و تولید انبوه بوده و در این مسیر مجموعه‌ای سیاست‌ها، تدابیر و تمهیدات اتخاذ و از سوی دولت پشتیبانی‌های بی‌نظیری شده است.

وی افزود: در سه سال و نیم گذشته دولت تلاش کرده تا حضور خود را در فعالیت‌های میدانی تصدی‌گری به حداقل برساند و متقابلاٌ در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های اصولی برای کشاورزی حضوری فعال و اثربخش داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشاورزی کشور در حال گذر از مرحله کشاورزی سنتی و معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی و تولید انبوه است.

حجتی با اشاره به اینکه در کشاورزی معیشتی، تأمین نیازهای غذایی روزمره محوریت دارد ولی در کشاورزی اقتصادی و تولید انبوه نیازمند مجموعه‌ای از خدمات متنوع و گسترده هستیم، گفت: باید در هم پیوندی نظام‌مند حوزه تولید با خدمات مورد نیاز پیش و پس از تولید و به صورت زنجیره‌ای وابسته باشیم تا منافع اعضای زنجیره تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: مازاد تولید محصولات کشاورزی حاصل کشاورزی تولید انبوه است و این مهم براساس راهبرد ارتقا بهره‌وری در واحد سطح به دست آمده است.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: دولت یازدهم، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های متنوع و گسترده‌ای را برای صادرات محصولات کشاورزی و حضور در بازارهای جهانی انجام داده که اعطای مشوق‌های صادراتی، اتخاذ سیاست‌های بازرگانی مناسب، تقویت دیپلماسی کشاورزی، امضای تفاهم‌نامه‌های بهداشتی گیاهی، دامی و توافقات دو و چندجانبه برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله این اقدامات حمایتی است.

حجتی بیان کرد: استان قزوین در طول تاریخ یک استان پیشرو در تمام بخش‌ها بوده و  امروز کشاورزان و باغداران قزوین در بخش‌های مختلف با توکل به خداوند متعال و عزم خوب توانسته‌اند در زمینه‌های مختلف افتخار‌‌آفرینی کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت  اقتصاد مقاومتی، باید در بخش کشاورزی درون‌زا و برون‌نگر حرکت کرد تا بتوانیم شاهد رشد و توسعه بیشتر بخش کشاورزی و ارتقای اقتصاد کشور باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی یاد آور شد: باید دوره‌گذار کشاورزی معیشتی به کشاورزان اقتصادی را مبنای کار قرار دهیم تا بتوانیم در تولید، مصرف، عرضه و تقاضا موفق باشیم و دچار مشکل جدی نشویم.

حجتی بر لزوم اهمیت نگاه تولید در بخش کشاورزی از مزرعه تا سفره برای دستیابی به اقتصادی شدن کشاورزی تأکید کرد.

وی گفت: استان قزوین ظرفیت و زمینه مناسبی در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله  گوشت قرمز، شیر و کشمش دارد که می‌تواند زمینه صادرات خوبی داشته باشد که از این اقدامات استقبال می‌کنیم و امیدواریم در عمل با حمایت دولت و تولید‌کنندگان شرایط مناسبی برای صادرات بیشتر در این استان فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار