دادستان عمومی و انقلاب قزوین در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به هرگونه تخریب، توهین، حمله و بی حرمتی در فضای انتخاباتی از سوی نامزدها و هواداران آنها هشدار داد و گفت: این گونه کارها پیگیرد قضائی به دنبال دارد.
کد خبر: ۴۱۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 23 April 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی دادنسگری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی افزود: متاسفانه بعضی نامزدهای انتخاباتی به جای ارائه راه حل مشکلات موجود به دامن زدن به اختلافات و بد اخلاقی روی آورده‌اند و فضای انتخاباتی و شور و نشاط موجود در آنرا را دستاویزی برای تخریب و توهین به یکدیگر قرار داده اند.
وی با بیان این که نامزدها و طرفداران آنها باید از بگو و مگوها و درگیری‌های بی‌فایده خودداری کنند،اظهار کرد: گاهی اوقات نامزدها یکدیگر را به مسائلی متهم می‌کنند که نه تنها به نفع خود و دیگران نبوده بلکه منجر به خدشه دار کردن آبرو و حیثیت آنان شده و حتی دامن این بداخلاقی ها را به خانواده های طرفین می کشانند.
عضو شورای قضائی استان قزوین با بیان اینکه براساس قانون، دستگاه قضائی مکلف به رسیدگی به اتهامات افراد و اشخاص می باشد، افزود: این گونه بد اخلاقی ها چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی در حال رصد می باشد و تعدادی پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده و در حال رسیدگی قرار دارد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه براساس فرمایش مقام معظم رهبری با رعایت و احترام به قانون و نهادهای قانونی برگزار کننده انتخابات شاهد فضایی آرام و با نشاط سیاسی خواهیم بود،افزود: در فضایی که همه باید دست به دست هم دهیم تا به بیان معظم له شاهد حضور حداکثری مردم باشیم، با مشکل‌تراشی، تخریب‌ها و تهمت‌زدن‌ها تمامی زحمات و دستاوردهای پیشین و موجود نادیده گرفته شده و موجب بی اعتمادی می شوند.
صادقی نیارکی افزود: نامزدها و هواداران آنها باید تنها درباره شایستگی های خود یا نامزد مورد حمایتشان سخن بگویند و از تخریب و توهین به دیگران خوددادری کنند و گفتمان انتخاباتی از قبیل نقدها و بیان مسائل و مشکلات باید با زبانی محترمانه، مودبانه، دلسوزانه و منصفانه صورت بگیرد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین از صدور دستورات لازم به ماموران نظامی و انتظامی جهت ارائه گزارش روزانه موارد تخلف نامزدها و طرفداران‌شان خبر داد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه29اردیبهشت ماه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار