معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان:
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه اصفهان با اشاره به اینکه در سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ بیش از ۲۴۲ هزار خانه خالی ازسکنه شناسایی شد، گفت: ۱۴۰ هزار خانه درسرشماری ۹۰ شناسایی شد.
کد خبر: ۴۱۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 22 April 2017
تابناک اصفهان: محمدرضا لعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آمار اولیه سرشماری سال ۹۵ استان اصفهان در روزهای پایانی سال گذشته ارائه شده است، اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر است.

وی با بیان اینکه دو میلیون و ۵۹۹ هزار و ۴۷۷ نفر از جمعیت استان اصفهان را مردان تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: این در حالی است که جمعیت زنان نیز دو میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۷۳ نفر برآورد شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان اضافه کرد: تعداد مردان استان اصفهان حدود ۷۸ هزار و ۱۰۰ نفر بیشتر از جمعیت زنان است.

چهار میلیون و ۵۰۷ هزار و ۳۰۹ نفر از جمعیت استان اصفهان شهر نشین هستند

وی در ادامه با اشاره به اینکه چهار میلیون و ۵۰۷ هزار و ۳۰۹ نفر از جمعیت استان اصفهان شهر نشین هستند، افزود: این در حالی است که تنها ۶۱۳ هزار و ۷۳ نفر نفر از جمعیت استان اصفهان نیز در ۸۳۳ منطقه روستایی زندگی می‌کنند.

لعلی جمعیت غیر ساکن استان اصفهان را نیز ۴۶۸ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در این دسته نیز ۲۳۷ نفر مرد و ۲۳۱ نفر زن سرشماری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه  شهرستان اصفهان با دو میلیون و ۲۴۳ هزار و ۲۴۹ نفر جمعیت بالاترین آمار جمعیتی را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: از این جمعیت یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۴۶ نفر مرد و یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۸۰۳ نفر زن هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان خور و بیابانک با ۱۹ هزار  و ۷۶۱ نفر کمترین جمعیت استان اصفهان را در خود جای داده است، ادامه داد: جمعیت مردان این شهرستان ۹ هزار و ۹۹۷ نفر و جمعیت زنان نیز ۹ هزار و ۷۸۴ نفر برآورد شده است.

 وی تعداد خانوار استان اصفهان را نیز یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۴۸۲ خانوار اعلام کرد.

افزایش ۱۰۰ درصدی خانه‌های خالی از سکنه استان اصفهان طی پنج سال اخیر

لعلی همچنین با اشاره به اینکه در سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان در  سال ۹۵ بیش از ۲۴۲ هزار خانه خالی از سکنه شناسایی شده است، گفت: این در حالی است که در  سرشماری سال ۹۰ استان اصفهان ۱۴۰ هزار منزل مسکونی خالی از سکنه شناسایی شده است.

 وی همچنین تعداد خانه‌های خالی از سکنه کل کشور را حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار باب اعلام کرد و ابراز داشت: حدود ۹ درصد از خانه‌های خالی کشور در استان اصفهان وجود دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار