وزیر کشور گفت: تسهیلات کم بهره با 4 و 5 درصد به خانواده های آسیب دیده از سیل در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان از سوی دولت پرداخت می شود تا بخشی از خسارت های مردم تامین شود.
کد خبر: ۴۱۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳ 19 April 2017
عبدالرحمان فضلی روز چهارشنبه در نشست ویژه ستاد بحران کشور در استانداری آذربایجان شرقی افزود: در جریان سیل اخیر و در کوتاه ترین زمان خدمات امداد رسانی با هماهنگی استانداران، بخشداران، دهیاران و نیروهای نظامی، انتظامی و امدادرسان انجام شد و تمامی نیروها از اولین ساعات وقوع حادثه پای کار بودند.
وی اظهار کرد: تمام عوامل خدمات رسان با تمام امکانات در محل های حادثه حاضر شده و با مدیریت خوب، موضوع ساماندهی شد.
وزیر کشور یادآوری کرد: در آذربایجان شرقی و در شهرستان آذرشهر از 22 فوتی هنوز جسد سه نفر پیدا نشده و در روستای چنار در عجب شیر نیز از 20 فوتی یکی از آن ها پیدا نشده است.
فضلی ادامه داد: دو سال قبل رودخانه واقع در اراضی پایین دست چنار به طول 22 کیلومتر لایروبی شده بود که این اقدام میزان خسارت ها را بسیار کاهش داد.
وی گفت: از 23 فروردین اطلاعیه های هشدار در سطح ملی از طریق رسانه ها داده شده بود و بیست و چهار همین ماه نیز این اطلاع رسانی در سطح استان انجام شد و این موضوع نیز عاملی برای کاهش خسارت ها شد.
وزیر کشور یادآوری کرد: پیش از وقوع حادثه بسیاری از جمعیت دامی در معرض خطر از مسیر سیل خارج شد اما با این وجود هزینه هایی را مردم متقبل شدند که ستاد بحران برآوردهای اولیه را انجام داده و به دولت تقدیم کرده است.
'گزارش ایرنا حاکی است؛ فضلی افزود: دولت نیز در نخستین اقدام نسبت به پرداخت اولیه خسارت ها دستور داده است و در اولین جلسه دولت نیز در این زمینه تسریع می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :