مدیرصندوق کارآفرینی امید استان قزوین گفت: مجموع اعتبارات سال 95 صندوق کارآفرینی امید استان قزوین 17 میلیارد تومان برای بخش اشتغال بود که با توجه به تعامل مناسب با مجموعه استان موفق به جذب 27 میلیارد تومان شدیم.
کد خبر: ۴۱۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 19 April 2017
به گزارش تابناک قزوین حسین تیموری مدیرصندوق کارآفرینی امید استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: این صندوق در سال 1370 تأسیس شد و سال 71 کار خود را با نام صندوق فرصت‌های شغلی کار خود را آغاز کرد در دولت نهم و دهم صندوق با تجمیع صندوق اشتغال روستایی و صندوق فرصت‌های شغلی و ازدواج جوانان به نام صندوق مهر امام رضا(ع) تغییر نام پیدا کرد و فعالیتش در خصوص طرح‌هایی مثل خوداشتغالی، مشاغل خانگی و ازدواج بود.

وی ادامه داد: در سال 92 با روی کار آمدن دولت یازدهم صندوق فعالیت در حوزه اشتغال و ازدواج چند برابر شد و باوجوداینکه از بانک مرکزی مجوز گرفتیم نام صندوق به نام کارآفرینی امید تغییر نام پیدا کرد و فعالیت از مشاغل خانگی به خوداشتغالی و کسب‌وکار خرد و کارآفرینی ارتقا پیدا کرد و بیشتر پرداخت‌ها در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات بود.

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال گذشته 49 درصد برای بخش صنعت تسهیلات پرداخت شد که در دولت‌های گذشته به این‌گونه نبوده است، همچنین 33 درصد پرداخت تسهیلات مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

وی اعلام کرد: مجموع اعتبارات سال 95 صندوق کارآفرینی امید استان قزوین 17 میلیارد تومان برای بخش اشتغال بود که با توجه به تعامل مناسب با مجموعه استان و مدیریت این صندوق در تهران، موفق به جذب 27 میلیارد تومان شدیم.

تیموری یادآور شد: طی سال‌های 92،93 و 94 تعهد هرساله این استان به کارگروه اشتغال ایجاد 350 فقره شغل بود که این رقم در سال 95 به 800 فقره افزایش پیدا کرد که تقریباً به 2 برابر افزایش یافت و ما بیش از تعهد کارگروه اشتغال وارد عمل شدیم و طی سال 95 برای هزار و 10 نفر شغل پایدار ایجاد کردیم.

وی افزود: متقاضیانی که تسهیلات خوداشتغالی دریافت می‌کنند دوره تنفس حداکثر 3 ماهه و کسانی که از تسهیلات کارآفرینی استفاده می‌کنند از دوره تنفس حداکثر 6 ماهه برخوردار خواهند بود.

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان قزوین تصریح کرد: این صندوق از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و طی بازدید از پارک‌های علم و فناوری امام خمینی(ره) و مراکز رشد دانشگاه آزاد و علوم پزشکی افرادی که نیاز به تسهیلات داشتند به صندوق معرفی شدند.

این مسئول تشریح کرد: 12 فقره وام نیز به بخش ورزش و جوانان اختصاص پیدا کرد که طی آن در سال گذشته 600 میلیون تومان وام برای ایجاد باشگاه‌های ورزشی زنانه و مردانه پرداخت شد که طی آن برای 70 نفر شغل ایجاد شد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته در بخش وام ازدواج نیز 2 میلیارد تومان اعتبار به استان قزوین تخصیص پیدا کرد و نخستین استانی بودیم که در 6 ماهه نخست سال 95 توانستیم 100 درصد تسهیلات ازدواج را به متقاضیان پرداخت کنیم و علاوه بر این میزان نیز 3 میلیارد تومان نیز مازاد بر اعتبار از تهران دریافت و به متقاضیان پرداخت شد.

تیموری ادامه داد: کلیه خانواده شهدا و ایثارگران اگر در ثبت‌نام وام ازدواج گزینه ایثارگری را انتخاب کنند تا سقف 20 میلیون تومان وام ازدواج دریافت خواهند کرد.

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان قزوین اظهار کرد: طی سفر رئیس‌جمهور به قزوین 17 هزار فقره نامه به این صندوق ارجاع داده شد که تا پایان سال 95حدود 5 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد.

وی توضیح داد: در طرح دانش‌بنیان تولید نهال و نشاء به‌صورت پایلوت و غیرمشارکتی با پرداخت 4 میلیارد تومان برای 70 نفر شغل ایجاد شد که فاز نخست این طرح به‌صورت ویدئوکنفرانس توسط معاون اول رئیس‌جمهور به افتتاح رسید و فاز دوم توسط معاونان استاندار کلنگ‌زنی شده است که تا نیمه نخست اردیبهشت‌ماه آماده بهره‎برداری خواهد بود.

تیموری گفت: افراد بیکار که دارای توانایی، سوابق شغلی، تجربه، مدرک تحصیلی و یا مدرک معتبر از سوی فنی و حرفه‌ای و یا سازمان میراث فرهنگی هستند می‌توانند با ارائه طرح در صورت داشتن طرح توجیهی و اقتصادی تسهیلات قرض‌الحسنه با سود 4 درصد پرداخت می‌کند که سقف تسهیلات در بخش مشاغل خانگی 10 میلیون تومان، خوداشتغالی 30 میلیون تومان و کارآفرینی 100 میلیون تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار