مختاباد به تابناک تهران خبر داد
تابناک تهران- عضوشورای شهر تهران گفت: بودجه های شهرداری به جای اینکه صرف ساخت بزرگراه ها، تونل و پل هایی مانند پل صدر شود بهتر بود صرف توسعه حمل و نقل عمومی می‌شد.
کد خبر: ۴۰۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 18 April 2017
عبدالحسین مختاباد در گفت و گو با تابناک تهران با بیان اینکه شورای شهر دوره چهارم اهمیت شورای شهر را در بین افکار عمومی بالا برده است، تصریح کرد: ما با عملکردمان انتظارات مردم را بیشتر کردیم، این ما بودیم که درهای شورا را به روی مردم و خبرنگاران باز کردیم.

وی با بیان اینکه  تاکنون بیش از یک پنجم بودجه شهرداری را به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داده ایم افزود: با توجه به اینکه مهم ترین معضل تهران بحث ترافیک و آلودگی هوا است، بودجه های شهرداری به جای اینکه صرف ساخت بزرگراه ها، تونل و پل هایی مانند پل صدر شود بهتر بود صرف توسعه حمل و نقل عمومی می‌شد.

مختاباد ادامه داد: در شورای شهر مصوب کردیم که تحت هیچ شرایطی نباید در تهران اتوبان ساخته شود، زیرا ماشین همانند سرطانی است که هرچه بیشتر به آن راه دهیم، بیشتر می‌شود.

عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه، باید عرصه را به خودمان تنگ کنیم تا کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنیم، گفت:  باید کاری کنیم که استفاده از خودروهای شخصی برایمان سخت شود نه پیاده روی در سطح شهر؛ متاسفانه تهران تبدیل به شهر بدون پیاده‌رو شده است.

وی دومین عملکرد مهم شورا را تقویت شورایاری ها در سطح شهر تهران دانست و ادامه داد: متاسفانه شهر تهران با جمعیت 2 میلیون و پانصد نفری در دهه 50، با تعداد 40 عضو شورا همراه بوده است در حالیکه امروز این شهر با جمعیت 12 میلیون نفری، تنها 21 عضو شورای شهر دارد، که این برای من خنده دار است که بر چه اصول، قانون و مبنایی این کار را انجام دادند، اما با افزایش شورایاری ها توانستیم از مشکلات مناطق بیشتر مطلع شویم.

مختاباد سومین عملکرد مهم شورای شهر را در دوره چهارم اضافه کردن دو کمیسیون معماری شهری و محیط زیست، مطرح کرد و افزود: با اضافه کردن کمیسیون محیط زیست و معماری شهری  به دیگر کمیسیون های شورا نگهداری از درختان و خبر قطع درختان در سطح شهر برای مردم اهمیت بیشتری پیدا کرد.







منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار