رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: صلح و سازش در میان مسلمانان یک فرهنگ قرآنی است که باید جزئی از فرهنگ زندگی روزمره مردم شود.
کد خبر: ۴۰۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 16 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، جمال انصاری در بازدید از شورای حل اختلاف استان قزوین و دیدار با کارکنان این مجموعه  شورای حل اختلاف را مرکزی مهم و تأثیرگذار در روابط اجتماعی جامعه دانست و اظهار داشت: نباید به شورای حل اختلاف نگاهی سطحی و اداری داشته باشیم چراکه این مجموعه با پیوندی که با اقشار مختلف مردم دارد، توانسته کارنامه عملکرد قابل دفاعی از خود ارائه کند.

وی ادامه داد: البته نباید موفقیت‌های موجود ما را در ادامه کار راضی کرده و متوقف کند بلکه لازم است حرکت رو به جلو و کسب موفقیت‌های بیشتر هدف باشد و به موفقیت‌های موجود راضی و قانع نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: حضور اقشار مختلف مردم در شورای حل اختلاف و هم‌افزایی و همکاری اندیشه‌ها و تفکرات مختلف برای ایجاد بسترهای آرام در میان تکاپوهای زندگی روزمره فرصتی عظیم و گران‌سنگ است که باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

انصاری تصریح کرد: صلح و سازش موضوعی تک بعدی نیست بلکه در دین و دنیای ما از جایگاه خاصی برخوردار است از این رو در آیه 29 سوره فتح خداوند سبحان ما را به «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» امر کرده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: صلح و سازشی که در شورای حل اختلاف دنبال می‌شود یکی از مصادیق گام برداشتن در مسیر تحقق این آیه شریف است بنابراین صلح و سازش در میان مسلمانان یک فرهنگ قرآنی است که باید جزئی از فرهنگ زندگی روزمره مردم شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین مبنای تشکیل شورای حل اختلاف را اصلاح عنوان کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی تلاش کرد تا سازش محوری جای خود را به حکم محوری ندهد.

انصاری با اشاره به ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران توضیح ‌داد: بر اساس این قانون به منظور کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی، رفع اختلاف محلی و همچنین حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار بوده، به  شوراهای حل اختلاف واگذار شده است.

وی اعلام کرد: کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی رفع اختلافات محلی، حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد یا از ماهیت قضایی کمتری برخوردار است، جلوگیری از طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش هزینه‌های اصحاب دعاوی، رفع خصومت و پیچیده نبودن تشریفات آیین دادرسی و غیره از جمله ویژگی دادرسی شورای حل اختلاف است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: امروز شورای حل اختلاف قزوین در اقصی نقاط استان حضور پررنگ و مؤثر دارد و لازم است اقشار مختلف در کنار این شورا به گسترش فرهنگ صلح و سازش کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار