رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی قزوین خبر داد
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: میزان آلودگی مزارع پرورش نیمچه گوشتی استان از 68 کانون در سال 94 به 24 کانون در سال 95 کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۰۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 16 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، وحید ابراهیم‌نژادحمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه GIS طیور میزان بروز بیماری بین گله‌ای کلی باسیلوز در مزارع پرورش نیمچه گوشتی استان قزوین در سال 95 نسبت به سال 94 کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد به نحوی که تعداد کانون‌های این بیماری از 68 کانون در سال 94 به 24 کانون در سال 95 کاهش یافته است.

وی افزود: درصد تلفات ناشی از بیماری مذکور در مزارع درگیر بیماری هم کاهشی معادل 2 درصد را نشان داده ( از 77/8 درصد تلفات به 69/6 درصد تلفات) که بیانگر کاهش خسارات وارده از منظر بیماری کلی باسیلوز در مزارع درگیر بیماری است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: بیماری کلی باسیلوز(CRD) یکی از زیانبارترین بیماری‌های صنعت پرورش مرغ گوشتی محسوب می‌شود که با مدیریت بهداشتی مناسب گله شامل تأمین جوجه‌های عاری از آلودگی مایکوپلاسما(MG)، تأمین رطوبت و تهویه مناسب سالن، کاهش استرس گله و تأمین مدت زمان مناسب تاریکی و تأمین خوراک  سالم می‌توان در کنترل و پیشگیری از آن به نتایج چشمگیری دست یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار