با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت می‌گیرد
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از برگزاری جلسه پیگیری، هماهنگی و راهبری اجرای طرح موزه تاریخ تمدن جهان اسلام با حضور سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 16 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود حق‌لطفی در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور اعضای هیأت‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران و نصرتی شهردار قزوین برگزار شد، از برگزاری جلسه پیگیری، هماهنگی و راهبری اجرای طرح موزه تاریخ تمدن جهان اسلام با حضور سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد و اظهار داشت: قزوین شهری در مسیر توسعه بوده و جزیی از تمدن ایران کهن است، امیدواریم پروژه احداث این موزه با سرعت مطلوبی اجرا شود تا شاهد اثری فاخر در شان تاریخ تمدن جهان اسلام در شهر قزوین باشیم.

وی با تأکید بر لزوم تعریف و اجرای پروژه‌هایی از این دست در همه شهرهای استان قزوین افزود: با توجه به حمایت مؤثر و همه‌جانبه شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران و همچنین حضور و آمادگی شهرداری قزوین، می‌توانیم شاهد اجرای یک موزه متفاوت و دیدنی در شهر قزوین و در بافت تاریخی آن باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به بررسی انجام شده در خصوص مسایل حقوقی پروژه، نحوه تجهیز منابع و چگونگی طراحی و فازبندی آن در این جلسه مطرح کرد: تدقیق، تعیین و ثبت آورده شرکت عمران بهسازی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری قزوین شامل اراضی، پروانه‌ها و مالکیت آن‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

حق‌لطفی با بیان اینکه موافقت‌نامه اجرایی این موضوع به همراه نکات مربوطه میان طرفین تنظیم می‌شود، ادامه داد: تعیین وضعیت آورده طرفین و تعیین شرکت عمران و مسکن سازان استان قزوین به عنوان کارگزار اجرایی این موضوع به موجب ماده چهار قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی از جمله موارد این تفاهم‌نامه است.

این مسؤول با تأکید بر لزوم مختلط و واجد ارزش انتفاعی بودن طرح موزه تاریخ تمدن جهان اسلام خاطرنشان کرد: انتخاب مشاور این پروژه برای طراحی، با توجه به اهمیت آن که قرار است نمونه‌ای شاخص در جهان اسلام باشد، از طریق مسابقه و فراخوان انجام شده و مجموعه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شرکت عمران بهسازی شهری راه و شهرسازی هم بر روند تهیه طرح نظارت کامل دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اینکه طرح معماری تهیه شده به تصویب کمیسیون ماده پنج قزوین هم می‌رسد، یادآور شد: تعیین سهم استانداری و وظایف مجمع جهانی شهرهای اسلامی و نحوه اجرای پروژه و برنامه‌ زمان‌بندی آن از دیگر موارد مورد بررسی در تفاهم‌نامه است.

دبیر کمیسیون ماده پنج با بیان اینکه تملکات باقیمانده در طرح توسط شهرداری صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم با هم‌افزایی و حضور مؤثر تمام دستگاه‌های مرتبط و اثرگذار شاهد اجرای طرحی ماندگار و شایسته در شهر قزوین باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار