رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی قزوین خبر داد
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: تعداد کانون‌های بیماری و تلفات ناشی از بیماری‌های واگیردار طیور در مزارع پرورش نیمچه گوشتی استان در سال 95 روند نزولی داشته است.
کد خبر: ۴۰۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 15 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین، وحید ابراهیم‌نژادحمیدی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات أخذ شده از مسؤولان فنی و کلینیسین‌های مزارع پرورش نیمچه گوشتی و همچنین گزارش‌های أخذ شده از سامانه GIS طیور، تعداد کانون‌های بیماری‌های واگیردار از جمله برونشیت عفونی، نیوکاسل، آنفلوانزا،گامبورو، کلی باسیلوز و غیره در مزارع پرورش نیمچه گوشتی استان در سال 95 تعداد 189 کانون بوده که در مقایسه با 406 کانون سال 94 کاهش 54 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین میزان تلفات ناشی از وقوع بیماری در این کانون‌ها هم از 11 درصد در سال 94 به 7 درصد در سال 95 کاهش یافته است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای، انجام برنامه واکسیناسیون منظم و صحیح با توجه شرایط منطقه، رعایت اصول مدیریتی در پرورش از جمله تراکم، دما و رطوبت مناسب در سالن‌های پرورش نیمچه گوشتی به عنوان مهم‌ترین عوامل بروز بیماری‌های واگیردار به ویژه بیماری‌های ویروسی مطرح است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار