هر ۴ رئیس جمهور قبلی ایران، هر کدام دو دوره متوالی در قدرت بودند، ولی نامزدی رئیسی نشان از آن دارد که رئیس‌جمهور فعلی راه همواری در پیش ندارد و باخت او بسیار محتمل است.
کد خبر: ۴۰۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 13 April 2017

مشرق - بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی به پوشش خبر اعلام رسمی نامزدی حجت‌الاسلام رئیسی پرداختند که در ادامه به‌مرور چند نمونه از این گزارش‌ها می‌پردازیم.

*******

روزنامه گاردین چاپ لندن در گزارشی در روز یکشنبه در پی اعلام رسمی نامزدی حجت‌الاسلام رئیسی، نوشت: " روحانی انقلابی، در بیانیه‌ای غافلگیرکننده اعلام کرد که رئیس‌جمهور کنونی را در انتخابات آینده به چالش خواهد کشید."

 بعد از ورود این روحانی انقلابی قدرتمند به رقابت‌های انتخاباتی، ایران به سمت یک فصل انتخاباتی پرحرارت و تعیین‌کننده می‌رود؛ ثبت‌نام رسمی برای نامزدی، روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، ولی ابراهیم رئیسی با اعلام حضور خود عرصه رقابت را دگرگون کرد.

آقای رئیسی روز یکشنبه گفت که مایل به حضور در عرصه انتخابات نبود ولی با در نظر گرفتن «مسئولیت دینی و انقلابی» خود به این نتیجه رسید که وارد صحنه شود.

روحانی ۴ سال قبل، با وعده کاهش انزوای بین‌المللی ایران و آوردن آزادی‌های بیشتر در کشور، در دور اول با کسب کمی بیش از ۵۰ درصد آراء برنده شد... ولی این بار روحانی می‌تواند با چالش سخت‌تری مواجه شود، اگر یک نامزد اصول‌گرا مانند رئیسی بتواند نیروهای انقلابی را علیه رئیس‌جمهور متحد کند و انتخابات را به مرحله دوم ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار