قائم مقام کمیته امداد قزوین:
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین از بهره مندی بیش از یک هزار کودک کمتر از شش سال از بسته های حمایتی کمیته امداد قزوین خبر داد.
کد خبر: ۴۰۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 12 April 2017
به گزارش تایناک قزوین امیر خوش نیت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار کودک کمتر از شش سال از بسته های حمایتی کمیته امداد بهره مند هستند که خانواده کودکان مبتلا به سوء تغذیه با دریافت کارت های بانکی ویژه این طرح مورد حمایت قرار گرفته اند.

 وی افزود: تامین تغذیه سالم کودکان نیازمند دچار سوء تغذیه از جمله اقداماتی است که کمیته امداد برای جلوگیری از مبتلا شدن آنها به بیماری های تغذیه ای اجرا می کند.

خوش نیت با بیان اینکه سلامت جسمی و روانی کودکان تحت پوشش از اولویت های کمیته امداد است، گفت: با اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش ابتلا به بیماری ها و کاهش توانمندی های ذهنی و جسمی کودکان، آثار مخربی در سلامت آنها خواهد داشت، عنوان کرد: با هزینه های سنگینی که برای توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور به دولت تحمیل می شود، جلوگیری از سوء تغذیه کودکان از همین سنین ابتدایی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

وی بیان کرد: کمیته امداد طرح بهبود وضعیت تغذیه کودکان نیازمند را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی از نیمه دوم سال ۸۰ اجرایی کرده است.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین با اشاره به پایش رشد کودکان کمتر از شش سال تصریح کرد: در صورتی که کودکان مبتلا به سوء تغذیه باشند از طریق مرکز بهداشت استان به کمیته امداد معرفی می شوند؛ کودکان مشمول طرح، با نظر کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان از سبد غذایی مخصوص شامل برنج، گوشت، روغن، شکر، تخم مرغ، عدس و کالاهای اساسی دیگر بهره مند می شوند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار کودک کمتر از شش سال از بسته های حمایتی کمیته امداد بهره مند هستند که به همین منظور خانواده کودکان مبتلا به سوء تغذیه با دریافت کارت های بانکی ویژه این طرح، ماهیانه ۷۴۸ هزار ریال مواد غذایی پیش بینی شده را از فروشگاه های طرف قرارداد خریداری می کنند.

خوش نیت تصریح کرد: خیران می توانند با ورود به سایت کمیته امداد و شرکت در طرح «همسفره» hamsofreh.ir  و یا از طریق سامانه #۰۲۸*۸۸۷۷*  و یا مراجعه به سایت برای کاهش و رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند سهیم شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار