دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به نمایندگی از رئیس جمهور و هیئت دولت به همراه دکتر سید امیر محسن ضیایی و دکتر پیرحسین کولیوند روسای هلال احمر و اورژانس کشور روز گذشته در روستای دوقلعه فریمان بودند هم زلزله را تجربه کردند!
کد خبر: ۴۰۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 08 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، این زلزله با شدت حدود 3 ریشتر حوالی ظهر دیروز جمعه در حالی رخ داد که وزیر و سایر مسئولان عالیرتبه مرتبط کشور و استان در نشست هماهنگی مدیریت بحران در چادر امدادی جمعیت هلال احمر در این روستا حضور داشتند و استاندار خراسان رضوی و نماینده فریمان در مجلس به ارائه گزارش روند امدادرسانی و وضعیت منطقه و مردم پرداختند.
و اما واکنش وزیر نیز به این زلزله جالب بود که بلافاصله پس از آن با تبسم گفت : « اگه همه زلزله‌ها مثل این باشه که چیزی نیست! »
این نشست با این شوخی وزیر بهداشت و خنده حاضران زودتر از موعد مقرر به پایان رسید و گروه بازدیدکننده برای سرکشی از وضعیت سایر مناطق زلزله زده در مناطق رضویه و تربت جام حتی ناهار را به صورت عملیاتی و در ظروف یکبار مصرف و در آسمان - در بالگرد امدادی - هلال احمر صرف کردند. رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس اورژانس البته در هنگام حضور در روستای کلاته قدم رضویه مشهد - دور از چشم وزیر - دقایقی را به صرف چای و آبنات در یکی از چادرهای اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر و با دلجویی از اعضای یکی از خانواده های زلزله زده گذراندند.
دکتر هاشمی پس از بازدید از مناطق زلزله زده در روستاهای دوقلعه براشک فریمان، چاه مزار تربت جام و کلاته قدم رضویه مشهد، اعلام کرد: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه اقدامات اولیه و خدمات امداد و نجات به خوبی صورت پذیرفته و از تلاش‌های هلال احمر تشکر می کنیم. حضور و قرائت فاتحه بر سر مزار تنها فوتی این حادثه که پیرزنی سالخورده بود و متاسفانه زیر آوار ماند نیز از جمله برنامه های حاشیه این سفر بود.
وزیر بهداشت و رئیس جمعیت هلال احمر در بازگشت از مناطق زلزله زده به سبب محدودیت زمانی تا بازگشت به تهران، حضرت رضا(ع) را نیز از فراز آسمان و در مسیر عبور از روی حرم مطهر رضوی زیارت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار