ایام نوروز امسال برای شهر اهواز سرشار از اتفاقات و لحظات خوب و شگفت انگیز بود و پدیدآورنده این اتفاقات مجموعه شهرداری اهواز بود که با تمام توان خود در زمینه های مختلف در ارائه خدمات به شهروندان پیشرو است
کد خبر: ۴۰۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 06 April 2017
ایام نوروز امسال برای شهر اهواز سرشار از اتفاقات و لحظات خوب و شگفت انگیز بود و پدیدآورنده این اتفاقات مجموعه شهرداری اهواز بود که با تمام توان خود در زمینه های مختلف در ارائه خدمات به شهروندان پیشرو است. 

یکی از حوزه های فعالیت شهرداری اهواز که در ایام عید نمود ویژه ای داشت حوزه فرهنگی شهرداری بود که معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز عهده دار آن است. این معاونت از مدتها پیش از فرارسیدن نوروز برنامه های متنوعی را برای این ایام در نظر گرفته بود. 

از جمله این برنامه ها جشنواره هنری سفره های هفت سین بود که در روزهای پایانی سال 1395 با هدف ایجاد فضایی شاد و با نشاط و پاسداشت آیین های کهن از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز برگزار شد.

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در این راستا گفت : جشنواره سفره های هفت سین برای پنجمین بار در آستانه نوروز به همت مدیریت فرهنگی و هنری معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار شد. 

این جشنواره هنری که طی سالهای برگزاری آن با حضور و استقبال بسیار خوب شهروندان همراه بوده توانسته زمینه ای برای بروز خلاقیت های علاقه مندان به هنرهای دستی باشد.

 در پنجمین دوره این جشنواره که جمعه 27 اسفند ماه برگزار گردید شرکت کنندگان ، سفره های هفت سین خود را آراسته و به نمایش گذاشتند وداوری جهت تعیین زیباترین و خلاقانه ترین سفره های هفت سین آغاز شد و با رای هیئت داوران و امتیازدهی به آیتم های مختلف ، بهترین سفره های هفت سین مشخص شده و با اهداء جوایزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی در ادامه گفت: یکی از کارهایی که هرسال در آستانه نوروز انجام می گیرد بازسازی و نصب تصاویر شهدا در ورودی های شهر اهواز است.

 با توجه به اینکه کاروانهای متعددی تحت عنوان راهیان نور هرساله از مناطق عملیاتی خوزستان در هشت سال دفاع مقدس بازدید به عمل می آوردند و مسیر تردد این کاروانیان شهر اهواز نیز هست ، با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا تصاویر آنان در ورودی های شهر اهواز نصب شد.

معاون شهردار اهواز افزود: به مناسبت ایام نوروز و با توجه به لزوم ایجاد فضای شاد و با نشاط در شهر ، از سوی معاونت های فرهنگی مناطق هشتگانه  جشنهایی با عنوان «فصل همدلی» در پارکها و بوستانهای شهر اهواز برپا شد.

 این جشنهای شاد که در روزهای مختلف تعطیلات نوروز برگزار شد شامل بخشهای متنوعی از جمله نمایش طنز ، موسیقی با گویش ها و لهجه های محلی خوزستان ، مسابقه و ... بود. به علاوه در همین ایام از سوی معاونت های اموراجتماعی وفرهنگی مناطق سامانه های نشاط ورزشی نیز اجرا شد. این مسابقات ورزشی جذاب با حضور و شرکت شهروندان و مهمانان نوروزی در پارکها و بوستانهای شهر اهواز برگزار شد و فضایی شاد و مفرح را برای حاضران بوجود آورد.

آهن جان از برگزاری 12 شب جشن بزرگ عیدانه با عنوان«بمب خنده 96» خبرداد و افزود: به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و آغاز فصل بهار به همت معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز جشن بزرگ عیدانه با عنوان «بمب خنده 96» به مدت 12 شب در تالار مهتاب اهواز واقع در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار شد. 

در این جشن شاد و مفرح که ویژه کارکنان شهرداری و خانواده هایشان و همچنین مهمانان نوروزی برگزار گردید بخشهای مختلفی گنجانده شده بود.

اجرای نمایش طنز با استفاده از هنرمندان استان خوزستان یکی از بخشهای اصلی این جشن به شمار می رفت. همچنین اجرای موسیقی پاپ ، موسیقی عربی ، موسیقی بختیاری ، برگزاری مسابقه پیامکی و قرعه کشی و اهداء جوایز نیز از سایر بخشهای این جشن نوروزی بود.

معاون شهردار اهوز سپس با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری نوروزی گفت : از دیرباز شهر اهواز در ایام نوروز مقصد گردشگرانی از سراسر کشور بوده است گردشگرانی که علاوه بر آب و هوای خوب اهواز در ایام نوروز ، علاقمند به دیدن زیبایی های این شهر با اصالت نیز بوده اند. به همین منظور و با هدف آشنایی بیشتر گردشگران با شهر اهواز تورهای اهواز گردی رایگان در ایام نوروز از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری برگزار شده است. 

علاقمندان به شرکت در این تورهای گردشگری که عمدتا مهمانان نوروزی شهر اهواز هستند از طریق چهار ایستگاه گردشگری که در محل های « نمایشگاه دائمی ، میدان چمران ، پارک لاله و پارک 42 هکتاری» مستقر شده در این تورها ثبت نام کرده و به دیدن زیبایی های شهر اهواز پرداختند.

وی افزود: این ایستگاههای گردشگری هر روز از ساعت 30/8 الی 14 و 16 الی 20 پذیرایی تعداد زیادی از مهمانان نوروزی بوده است .گردشگران پس از ثبت نام در گروههایی دسته بندی شده و به وسیله مینی بوس و با حضور راهنمایان گردشگری به نقاط مختلف شهر اهواز رفته و با زیبایی ها و اماکن تاریخی این شهر آشنا شدند. 

همچنین علاوه بر این تورهای گردشگری ، تور معراج شهدا نیز به صورت ویژه هر شب برگزار شد. علاقمندان به بازدید از این مکان معنوی نیز پس از ثبت نام ، از ساعت 20 الی 22 به بازدید از معراج شهدا واقع در سه راه خرمشهر پرداختند.

معاون فرهنگی شهردار اهواز در خصوص برگزاری تئاترهای خیابانی در پارکها و بوستانهای شهر اهواز در ایام نوروز گفت: به همت مدیریت آموزش شهروندی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز و به منظور آموزش و یادآوری اصول شهروندی در زمینه های مختلف به شهروندان ومهمانان نوروزی ، تئاترهای خیابانی با موضوعات آموزش شهروندی از جمله نگهداری از فضای سبز ، تفکیک پسماند ، حفظ المانهای شهری و... در پارکهای شهر اهواز اجرا شد.

 طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده در ایام نوروز مجموعا 50 تئاتر با حضور و هنرمندی گروه های هنری با سابقه استان خوزستان در میان شهروندان برگزار گردید.

امیر آهن جان در بخش دیگری از این مصاحبه به ارائه رایگان خدمات سلامتی در اتوبوس و ایستگاه سلامت اشاره کرد و گفت: به مناسبت ایام نوروز و با توجه به حضور مهمانان نوروزی در شهر اهواز ایستگاه سلامت و اتوبوس سلامت از سوی مدیریت اجتماعی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در محل های اسکان مهمانان مستقر شد.

با هماهنگی های صورت گرفته در ایام نوروز اتوبوس سلامت در محل اسکان مهمانان نوروزی واقع در نمایشگاه دائمی مستقر شد و خدماتی از جمله سنجش قند خون و فشار خون را به صورت رایگان به متقاضیان ارائه داد. همچنین در صورت لزوم خدمات تزریقات و پانسمان نیز در اتوبوس سلامت انجام گرفت.

همچنین در پارک لاله نیز که محل دیگر اسکان مهمانان نوروزی بود ، ایستگاه سلامت در نظر گرفته شده و در این ایستگاه علاوه سنجش قند و فشار خون ،مشاوره تغذیه نیز به صورت رایگان صورت پذیرفت.

معاون شهردار اهواز در ادامه به برپایی نماز جماعت در پارکهای شهر اهواز اشاره نمود وافزود: در ایام نوروز در 10 پارک شهر اهواز نماز جماعت برپا گردید. همچنین در محل اسکان مهمانان نوروزی نیز علاوه بر برپایی نماز جماعت ورزش صبحگاهی نیز برگزار شد.

امیر آهن جان همچنین در این گفتگو از چاپ محصولات فرهنگی خبر داد و گفت: به مناسبت ایام نوروز کتابچه ای با عنوان « نوروزنامه اهواز» در تیراژ 10 هزار نسخه چاپ شد. این کتاب شامل دو فصل است که فصل اول به معرفی تاریخچه ، اقوام اهواز ، جغرافیا و آب و هوا ، آداب و رسوم ، غذاهای سنتی ، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی می پردازد و فصل دوم نیز در خصوص نوروز بود و به بیان زمان نوروز ، تاریخچه عید نوروز ، نوروز پس از اسلام ، آئین های نوروزی ، نوروز در سایر کشور ها و ... خواهد پرداخت.

این کتاب در ایستگاههای گردشگری و جشن های نوروزی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز توزیع شد.

شایان ذکر است از دیگر محصولات چاپی ما تهیه و انتشار سی دی «شهر من اهواز» است که به مناسبت ایام نوروز این سی دی در 10 هزار حلقه تهیه شده و توزیع شد. 

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در پایان ضمن آرزوی سالی سرشار و سلامتی و موفقیت برای همه شهروندان اهوازی و هموطنان ایرانی گفت: ما درمجموعه فرهنگی شهرداری اهواز تلاش می کنیم علاوه بر توسعه زیرساختهای فرهنگی و ورزشی در شهر اهواز ، با اجرای برنامه های شاد و با نشاط شهروندی لحظات خوشی را همراه با آموزش های شهروندی ، برای شهروندان فراهم نمائیم. از شهروندان فهیم اهوازی نیز انتظار داریم  با راهنمایی های خود ما را در این مسیر همراهی نمایند.

منبع: تابناک
برچسب ها: امیر آهن جان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار