معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: امسال 192 نفر مبلغ در مراسم معنوی اعتکاف حضور دارند که 162 نفر آن‌ها استانی و 30 نفر از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هستند.
کد خبر: ۴۰۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 05 April 2017
به گزارش تابناک قزوین عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری طرح معنوی اعتکاف اظهار داشت: طرح اعتکاف یک برنامه فرهنگی است که از 22 تا 24 فروردین ماه سال جاری در هفت مسجد شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اعتکاف خلوت ویژه‌ای است که معتکفان بین خود و خدای متعال برقرار می‌کنند و با توجه به اینکه امسال این ایام همزمان با آغاز سال نو مصادف است، مؤمنان سعی کنند این خلوت را در برنامه‌ریزی معنوی خود قرار دهند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: امسال هم همانند سال‌ گذشته در 85 مسجد برنامه اعتکاف برگزار می‌شود که 16 مسجد در شهرستان‌های استان و هفت مسجد در شهر قزوین میزبان معتکفان است.

نظری گفت: هفت مسجد در آبیک، 15 مسجد در البرز، 25 مسجد در تاکستان، 16 مسجد در قزوین، چهار مسجد در آوج و 18 مسجد در بویین‌زهرا پذیرای معتکفان است.

این مسؤول با اشاره به هزینه‌های پرداختی از سوی معتکفان عنوان کرد: اعتکاف یک برنامه معنوی و عبادی است بنابراین هزینه‌ای که برای این مراسم در نظر گرفته می‌شود، نمی‌تواند از طریق بودجه دولتی تهیه شود و امکان‌پذیر نیست چون بیت‌المال است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: کمک خیران در این امر محدود است و جوابگوی نیازهای معتکفان نیست، پس لازم است که قسمتی از هزینه‌ها از طریق خود معتکفان پرداخت شود.

نظری تشریح کرد: امسال 192 نفر مبلغ در این مراسم حضور دارند که 162 نفر آن‌ها استانی و 30 نفر از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بوده که 112 نفر مبلغ آقا و 50 نفر مبلغ خانم هستند.

وی مطرح کرد: 23 مبلغ آقا و 7 مبلغ خانم از حوزه علمیه استان قم بوده که در مجموع از 192 مبلغ، 57 مبلغ خانم و 135 نفر مبلغ آقا هستند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: عمده فعالیت این مبلغان که مبلغان عام هستند و در حضور معتکفان حضور دارند، گفتمان‌های دینی، بصیرتی و روشنگری، حلقه‌های صالحین و معرفتی و بیان احکام است.

نظری افزود: در خصوص سخنرانان این مراسم، تعداد پنج سخنران ویژه دعوت شده‌اند که آیت‌اله حایری‌شیرازی و آیت‌اله صفایی‌بوشهری امام جمعه شیراز از جمله این سخنرانان هستند.

این مسؤول در خصوص کتابخانه‌های مساجد مورد نظر بیان کرد: کتاب‌هایی در زمینه نماز در مساجد قرار داده شده‌ که برای مسابقه و مطالعه معتکفان است و مسابقه شامل 40 سؤال بوده که  در خصوص تفسیر تعدادی از سوره‌ها و همچنین بخشی از خطبه متقین نهج‌البلاغه است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: به دلیل معنوی بودن این مراسم و خلوت ویژه‌ای که هر فرد با خدای خود برقرار می‌کند، بهتر است که معتکفان گوشی‌ همراه با خود نداشته باشند چراکه مشغول شدن با ابزاری که به همراه دارند از معنویت اعتکاف کاهش می‌دهد.

نظری تصریح کرد: معتکفان سعی کنند تا برای خود برنامه‌های فردی همانند دعا، استغفار، نماز شب، نماز قضا و شرکت در برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده را برنامه‌ریزی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار