نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که با «شعار» و ارائه «آمار بدون پشتوانه جدی» مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود، گفت: همتی مضاعف برای حل مشکلات اقتصادی نیاز است.
کد خبر: ۴۰۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 04 April 2017
به گزارش تابناک قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نخستین جلسه شورای اداری سال 1396 که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با تبریک سال نو به مدیران و مسئولان حاضر در جلسه، اظهار کرد: فصل بهار به خوبی «محول الحال» بودن خداوند را برای ما تفسیر می‌کند و در این تحول و دگرگونی  تمام موجودات عالم هستی با انسان شریک هستند.
وی با بیان این‌که خداوند عید و تحولِ ویژه انسان نیز قرار داده است، افزود: عید و تحول انسانی، همان بازگشت به فطرت است و تقارن عید طبیعت و عید معنویت فرصت بسیار خوبی برای تحول و دگرگونی انسان فراهم کرده است.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: فروردین، اردیبهشت و خرداد که ماه‌های تحول طبیعت محسوب می‌شوند، با ماه‌های رجب، شعبان و رمضان که تحول معنویت به شمار می‌آیند، متقارن شده‌اند و این مهم فرصت بسیار خوبی برای انسان محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به نام‌گذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال اشاره و اضافه کرد: نام‌گذاری دوباره امسال به سال اقتصاد مقاومتی نشان داد که همچنان آرمان‌های اقتصادی محقق نشده و نیازمند همتی مضاعف هستیم.
وی با تأکید بر این‌که امنیت جامعه با مسائل اقتصادی و اشتغال گره خورده است، ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی با شعار و ارائه آمارهای بدون پشتوانه جدی محقق نمی‌شود، بلکه این مهم باید در عمل مشاهده و احساس شود.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به نیروی انسانی مستعد و توانمند در کشور یادآور شد: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شود باید از نیروی انسانی توانمند، متخصص و آماده به کار استفاده کنیم تا اهداف تعیین شده بدست آید.
امام جمعه قزوین «تخصص» و «عزم و اراده» را دو شاخصه مهم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: «تخصص» و «عزم و اراده» دو شاخصه مهمی هستند که دولت‌مردان باید از آن بهره‌مند باشند تا بتوانند مشکلات حوزه اقتصادی را برطرف نمایند.
 وی با تأکید بر این‌که با کار تشریفاتی مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود، اظهار کرد: در هر حوزه‌ای کار تشریفاتی گره‌ها را باز نخواهد کرد و مسئولان باید درک درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشند تا بتوانند آن را محقق کنند.
وی بر جلوگیری از خام فروشی تأکید کرد و یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر حجم بسیاری از منابع طبیعی کشور به صورت خام صادر می‌شود که این اقدام فرصت‌های بسیاری را برای توسعه اشتغال از میان برده و باید با این پدیده مقابله شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین توان مدیریتی، اعتماد به مردم و تکیه بر استعدادهای داخلی، استفاده از منابع طبیعی، حرام دانستن کالاهای خارجی با تولید مشابه داخلی، استفاده از خلاقیت و نوآوری و داشتن روحیه جهادی را شاخصه‌های دیگری معرفی کرد که توجه به آن‌ها موجب حل مشکلات اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی خواهد شد.
وی بیان کرد: مسئولان باید بدانند که نگاه به خارج و دل بستن به برجام، مشکلات معیشتی مردم را برطرف نخواهد کرد و ما نیازمند استقلال و تکیه به توانمندی‌های داخلی هستیم.
آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که کشور نیازمند مدیران جهادی و پاکدست است، خاطرنشان کرد: زمینه پیشرفت‌هایی که در استان وجود دارد را مدیران جهادی فراهم کرده‌اند و حل مشکلات امروز کشور هم نیازمند مدیرانی با روحیه جهادی است.
امام جمعه قزوین در پایان به موضوع انتخابات و اهمیت آن هم اشاره و عنوان کرد: محصول کار تمام کسانی که با تلاش گروهی بر روی کار می‌آیند، به پای آن‌ها نیز نوشته خواهد شد؛ بنابراین باید تلاش‌ها برای جلب رضای خدا و آوردن افراد اصلح و شایسته بر روی کار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار