ساکنان بیشتر مناطق استان اردبیل در روز طبیعت میزبان بارش برف و باران خواهند بود.
کد خبر: ۴۰۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 01 April 2017

به گزارش تابناک اردبیل، علی دولتی‌مهر مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: طبق بررسی‌ نقشه‌های هواشناسی بارش برف و باران در روز طبیعت مهمان اردبیلی‌ها خواهد بود و مردم اردبیل این روز را با بارش برف و باران تجربه می‌کنند.

وی افزود: کمینه دمای رخ‌ داده استان اردبیل طی 24 ساعت گذشته از کمترین به ترتیب نمین سه درجه زیرصفر، سرعین، فرودگاه و اردبیل دو درجه زیر صفر، خلخال صفر درجه، مشگین‌شهر و گرمی یک درجه، نیر سه درجه و کوثر، بیله‌سوار و پارس‌آباد چهار درجه سانتی‌گراد بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: پیرو پیش‌بینی‌های انجام شده سامانه سرد و بارشی از عصر دیروز استان را تحت تاثیر قرار داده و بارشها در بسیاری از مناطق استان آغاز شده و تا امروز به صورت متناوب ادامه دارند.

دولتی‌مهر بیان کرد: بیشترین بارش باران و برف در شهرستانهای نیر با 4.5 میلی‌متر و مشگین‌شهر و اردبیل با 4.2 میلی‌متر گزارش شده است و ارتفاع برف نیز در برخی مناطق مرکزی استان به چهار سانتی‌متر رسیده است و شاهد کاهش محسوس دما در بسیاری از مناطق استان بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که این سامانه سرد و بارشی تا روز دوشنبه در سطح استان فعال بوده و به صورت متناوب در اغلب مناطق استان شاهد بارش باران و برف و تداوم هوای سرد خواهیم بود.

محدودیت های ترافیکی 13 فروردین در استان اردبیل

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هم اظهار کرد: بیشتر جاده‌های استان اردبیل خیس و لغزنده گزارش شده است و به همین دلیل از رانندگان وسایل نقلیه که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند تقاضا داریم هوشیاری لازم را داشته باشند تا شاهد هیچگونه حادثه دلخراشی در این روزها نباشیم.

وی گفت: از دیشب عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل در حال انجام است و با توجه به اینکه فردا روز طبیعت می‌باشد سعی می‌کنیم که هیچ مشکلی از نظر عبور و مرور در جاده‌های استان وجود نداشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به این‌که بارش برف محورهای اردبیل ـ سرچم، اردبیل ـ آستارا، اردبیل ـ مشگین‌شهر را پوشانده بود تصریح کرد: عملیات برفروبی و نمک‌پاشی  این محورها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده و در حال حاضر تمامی محورهای اردبیل باز است.

رحمتی از آماده‌باش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برای خدمات‌رسانی در جاده‌ها خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر گزارشی مبنی بر بارش برف در محورهای بیله‌سوار و پارس‌آباد گزارش نشده ‌و محورهای جنوب استان همراه با بارش برف بوده که با تلاش نیروهای راهداری عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌های جنوب استان انجام شد.

وی از محدودیت‌های ترافیکی در روز طبیعت خبر داد و افزود: نیروهای راهداری اردبیل تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا رضایت همه‌جانبه گردشگرانی که قصد تردد از محورهای اردبیل را دارند فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار