کد خبر: ۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۸ 10 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد؛ ابراهیم استوار‌میمندی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان فیروزآباد که با حضور معاون عمرانی استاندار فارس و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد فیروزآباد برگزار شد با تبریک ایام خجسته دهه مبارک فجر اظهار داشت: فیروزآباد نقش بسزایی در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی دارد به‌گونه‌ای که نخستین ساواک در کشور در این شهرستان توسط مردم انقلابی این خطه تسخیر شد که برگ زرینی در تاریخ این شهر است.

وی افزود: همچنین فداکاری‌هایی که فرزندان این شهرستان در عرصه جبهه‌های حق علیه باطل انجام دادند باعث تقدیم 513 شهید؛ هزاران جانباز و رزمنده به انقلاب شد.

فرماندار فیروزآباد ادامه داد: این شهرستان 3 هزار و 800 کیلومتر وسعت با جمعیت 120 هزار نفر و از دو بخش مرکزی و میمند تشکیل‌شده است.

استوار‌میمندی اضافه کرد: از نظر زیرساخت‌ها این شهرستان دارای توانایی‌ها و ظرفیت‌هایی برای توسعه و پیشرفت دارد.

وی بیان داشت: زیرساخت‌های تاریخی بسیار مناسب فیروزآباد ازجمله مجموعه ساسانی یکی از مراکز تاریخی این استان و کشور محسوب می‌شود.

نماینده سیاسی دولت در فیروزآباد گفت: برای ثبت جهانی مجموعه ساسانی؛ آتشکده، قلعه دختر و شهر گور پیگیری‌های لازم در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک با ثبت این اثر تحول اقتصادی و فرهنگی خوبی در این شهرستان ایجاد شود.

استوار‌میمندی بیان کرد: شهرستان فیروزآباد خواستگاه اصلی ایل قشقایی است که جایگاه ویژه‌ای در ایلات کشور و به لحاظ توریسم‌پذیری نیز ظرفیت خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و اقامت، گردشگران بیشتری را به این شهر دعوت و از مزایای اقتصادی صنعت گردشگری استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در فیروزآباد با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی این شهرستان تصریح کرد: در دهه مبارک فجر امسال بیش از 32 طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌بر 20 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

استوار میمندی افزود: از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی که در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری رسیده، مجموعه فرهنگی هنری تالار هنر اداره ارشاد اسلامی است که با اعتباری افزون‌بر یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: پایانه مسافربری شهید بهادر رضوان‌طلب فیروزآباد که از طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری است با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار فیروزآباد اضافه کرد: آسفالت و افتتاح بلوار شهیدان بهزادی؛ با اعتبار 5 میلیارد تومان آسفالت و لبه‌گذاری بلوار نیایش با یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان؛ افتتاح خانه‌های بهداشت در روستاهای جهادآباد و گنک؛ افتتاح ساختمان شهرک صنعتی با اعتبار 300 میلیون تومان از پروژه‌های این شهرستان است که در این ایام به بهره‌برداری رسید.

استوار‌میمندی گفت: افتتاح ده‌ها پروژه برق‌رسانی و مخابراتی و چند طرح تولیدی مرغداری از دیگر پروژه‌های افتتاحی این ایام بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار