مدیرعامل سازمان پارک‌های قم مطرح کرد:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از جلوگیری از چادرخوابی زائران در هسته مرکزی شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۴۰۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۱ 31 March 2017
به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به تلاش برای آماده‌سازی بوستان‌های شهر در استقبال از زائران نوروزی اظهار داشت: گل‌کاری باغچه‌ها٬ فلاورباکس‌ها٬ عرصه‌های فضای سبز و... از جمله تلاش‌ها برای آماده‌سازی بوستان‌ها در روزهای پیش از ایام نوروز بود.  

وی با اشاره به سیاست شهرداری برای به حداقل رساندن چادرخوابی در هسته مرکزی شهر گفت: دغدغه اصلی در شهر قم این است که هسته مرکزی شهر چندان شلوغ نشود و به همین دلیل عرصه‌های اسکان در بوستان‌ها را هم از هسته مرکزی دور کردیم.  

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به مشکلاتی که چادرخوابی به صورت پراکنده برای زائران به دنبال دارد افزود: این موضوع نازیبایی‌هایی را در شهر به وجود می‌آورد و برای شهر چهره خوبی نداشت.  

وی با اشاره به مشکلات اسکان زائران در سال‌های گذشته ادامه داد: در سال‌های قبل ۱۷ عرصه برای پارک خواب در نظر گرفته می شد و پارک‌های حاشیه هسته مرکزی هم به محل اسکان زائران تبدیل شده بود که این موجب مشکلات ترافیکی در شهر می‌شد.  

۸ بوستان از زائران پذیرایی کردند

جوادیان گفت: در دو سال گذشته از ۱۷ نقطه به ۱۲ و امسال به ۸ نقطه رسیدیم و در روزهای آینده که از بار مسافران کاسته شود باز این عدد کاهش می یابد.  

وی اظهار کرد: در نهایت هدف این است که بوستان فدک٬ پارکینگ شماره ۴ جمکران و بوستان غدیر به عنوان کمپینگ اصلی ستاد نوروزی در نظر گرفته شود.  

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: فعلا به این دلیل که رفت‌وآمد در روزهای نخست تعطیلات زیاد بود بوستان مهدی،  بوستان هاشمی٬ بوستان لاله٬ بوستان امام رضا و بوستان علوی را هم اضافه کردیم.  

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات دیگر که سال‌های قبل وجود داشت اسکان در بوستان بنیادی بود گفت: ما سالانه خسارت زیادی در بوستان‌های شهری به دلیل موضوع اسکان داشتیم چرا که اسکان موجب استهلاک و آسیب به عرصه‌ها می‌شود.  

ظرفیت ۴ هزار نفری بوستان فدک 

جوادیان افزود: امسال بوستان بنیادی از این لیست خارج کردیم اما هیچ نارضایتی ایجاد نشد و همان مسافران را به بوستان فدک هدایت کردیم.  

رئیس ستاد اسکان نوروزی شهرداری قم تاکید کرد: بوستان فدک می‌توانند تا حدود ۴ هزار خانوار را به راحتی پوشش دهد و تمام امکانات برای اسکان در آن دیده شده است.  

وی با اشاره به وجود بارش‌ها و برودت هوا در نوروز امسال گفت: به همین دلیل اولویت اصلی ما استفاده از اماکن سرپوشیده که آموزش و پرورش در نظر گرفته است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار