معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان همدان از برگزاری دوره آموزشی طرح بینات برای طلاب همدان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 26 May 2015

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان همدان گفت: دوره آموزشی طرح بینات برای طلاب همدان برگزار می‌شود تا مهارت و شیوه دعوت دانش‌آموزان به نماز را کسب کنند.

به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام حجت‌الله کشوری در کمیته همکاری‌های بین آموزش و پرورش و حوزه‌ علمیه استان که با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در دفتر امام جمعه همدان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه عملیه همدان بستر را برای اجرای هر گونه برنامه در راستای رشد و تربیت دینی دانش‌آموزان مهیا کرده است در این راستا برنامه‌های هدفمندی را نیز در دستور کار دارد.

وی افزود: برگزاری دوره آموزشی طرح بینات از جمله برنامه‌هایی است که برای آموزش طلاب دیده شده است به طوری که علاوه بر اقامه نماز در مدارس، با شیوه دعوت دانش‌آموزان به نماز آشنا شوند و در برنامه‌های مانند جشن تکلیف نماز و پاسخگویی به سوالات و شبهات دانش‌آموزان آمادگی کسب کنند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: امسال در تعدادی از مدارس استان همدان طرح امین به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مشترک حوزه عملیه با آموزش و پرورش اجرا شد و در سال‌تحصیلی جدید تعداد این مدارس گسترش مییابد و البته باید نقاط قوت و ضعف این طرح شناسایی و اصلاح شود.

وی با بیان اینکه شیوه فعالیت در مدارس با توجه به آسیب‌ها باید اصلاح شود، عنوان کرد: اقامه نماز در مدارس از نظر تعداد اعزام بسیار مناسب است و براساس ساماندهی انجام شده فضای اقامه نماز در روستاها نیز قوت گرفته و دانش‌آموزان مدارس هفته‌ای یکبار در مساجد برای اقامه نماز برده می‌شوند.

کشوری انس با قرآن و شیوه آموزش قرآن به دانش‌آموزان را از دیگر معضلات پیش‌رو برشمرد و افزود: باید فرهنگ قرآن را بین دانش‌آموزان تقویت و گسترش دهیم در این راستا لازم است به منظور تحقق رسالت حوزه علمیه میزان تعاملات با آموزش و پرورش افزایش یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز اظهار داشت: دوره مقدماتی معارف مهدویت برای 5 هزار نفر از معلمان در قالب دوره ضمن خدمت برگزار شده است و بیش از 100 جلسه پرسش و پاسخ به شبهات دینی برپا شده است.

حجت‌السلام سید مرتضی حسنی‌حلم افزود: همچنین کلاس گفتمان غدیر شناسی برای مربیان پرورشی و معلمان برگزار شده است وانشانویسی غدیر نیز توسط بنیاد غدیر همدان در مدارس برگزار شد و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا شد.

وی با اشاره به ساماندهی وضعیتی اعزام روحانی به مدارس همدان بیان کرد: طرح تربیت ائمه جماعات ویژه مدارس باید توسط حوزه عملیه پیگیری شود تا متناسب با مسائل روز بتوانند دانش‌آموزان را هدایت کنند و با مبانی تربیت دانش‌آموزان آشنا شوند تا نمود عینی عملکرد آنها محقق شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار