مدیرکل میراث فرهنگی قزوین مطرح کرد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: شعار سال جدید این اداره‌کل «قزوین را پیاده ببینیم» است، چراکه آثار تاریخی این شهر به یکدیگر نزدیک بوده و به تعبیر دیگر قزوین موزه بدون سقف است.
کد خبر: ۳۹۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 16 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها در همایش شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قزوین در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه روابط عمومی در استان قزوین بهتر شده و اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است.

وی افزود: بزرگ‌ترین جشن ملی ایرانیان در حال فرا رسیدن است البته در ایران باستان علاوه بر جشن نوروز جشن مهرگان هم از اهمیت بالایی برخوردار بود که یکی از جشن‌ها برای رویش گیاهان، درختان طبیعت و جشن دیگر برای برداشت و حاصل بخشیدن محصولات بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با بیان اینکه طبق گفته‌ها جشن نوروز را جمشید بنا نهاد، عنوان کرد: حنا بستن دست و پا، آزاد کردن زندانیان از زندان و هدیه دادن از سنت‌های مهمی بوده که در تاریخ به آن اشاره شده است.

حضرتی‌ها ادامه داد: در گذشته جشن نوروز در مکان‌هایی با عنوان نوروزگاه برگزار می‌شد و همه مردم با یکدیگر در این جشن شرکت می‌کردند اما در حال حاضر این جشن به صورت خانوادگی برگزار می‌شود که باید با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری این سنت قدیم را زنده کنیم تا جشن‌ها هم همانند عزاداری‌ها به شکل عمومی برگزار شود تا جلوه مناسبی داشته باشد.

این مسؤول بیان کرد: دولت یازدهم نوروز سال جدی، را نوروز متفاوت نامگذاری کرده و باید تمام ارگان‌ها همکاری کنند تا از نظر کیفی و کمی این جشن متفاوت برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: از مهم‌ترین معیارهایی که باید در نوروز سال جدید در نظر داشت، رعایت حقوق شهروندی، احترام متقابل به خصوص در مهمان‌داری و استفاده از ظرفیت اجتماعی مردم قزوین به ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد است.

حضرتی‌ها عنوان کرد: بسیاری از برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با همکاری سمن‌ها و انجمن‌ها برگزار می‌شود و هر انجمن برگزاری بخشی از برنامه‌ها را برعهده گرفته تا این جشن عمومی برگزار شود.

وی یادآور شد: تمرکز برنامه‌ها در دولتخانه صفوی است و یکی از راهبردهای عمده در بخش توسعه، اقتصاد گردشگری است و گردشگری در کنار صنعت و کشاورزی سه ضلع اقتصادی استان قزوین را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین مطرح کرد: باید از ظرفیت ادارات برای معرفی جاذبه گردشگری استفاده شود تا از آثار تاریخی استان بازدید به عمل آید.

حضرتی‌ها تصریح کرد: برای توسعه گردشگری باید همه نقش روابط عمومی را ایفا کنند تا میزبانی مناسبی از مسافران به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: شعار سال جدید اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، «قزوین را پیاده ببینیم» است، چراکه آثار تاریخی این شهر به یکدیگر نزدیک بوده و به تعبیر دیگر قزوین موزه بدون سقف است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افزود: گردشگران باید در شهر قدم بزند و با جذابیت‌های شهر بیشتر آشنا شوند زیرا در استان نمونه شاخص آثار تاریخی کشور وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار