مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: با برنامه های متنوع فرهنگی وهنری تمامی بناهای تاریخی استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است.
کد خبر: ۳۹۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 14 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، جواد حضرتی  در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استانداری گفت:درایام تعطیلات نوروزی با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می کنیم جاذبه های گردشگری را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود:دراین ایام دو بنای تاریخی شامل خانه زعیم(خانه تشکل های غیردولتی دوستدار محیط زیست) و مطبعه ملی که در کنار عللی قاپو به مرکز اطلاع رسانی تبدیل شده فعالیت خود را آغاز می کند.

مدیرکل میراث فرهگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآورشد: این مطبعه به موزه مطبوعات قزوین تبدیل شده است و در نوروز مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

حضرتی بیان کرد: برگزاری کارگاههای مرمت به صورت زنده، در مسجد جامع، ورودی هشتی عالی قاپو، مجموعه مقرنس دولت خانه صفوی برای بازدید مسافران آماده شده است.

همچنین اکبر سلیمانی فرماندار آوج از آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از مسافران خبرداد و اظهار داشت: برگزاری تور آوج گردی از آبگرم، چشمه ها، قناتها، اماکن تاریخی پیش بینی شده است.

سید علی موسوی فرماندار شهرستان قزوین هم گفت: با هماهنگی انجام شده نسبت به کنترل خریدهای نوروزی اقدام کرده ایم و بر قیکت عرضه کالاها نظارت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: نظارت بر توزیع آرد نانوایان و میوه شب عید با جدیت انجام می شود.

اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هم اظهارداشت:برگزاری کارگاه زنده خوشنویسی در ایام نوروز برگزار خواهد شد که دو کارگاه برای شهر قزوین پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: دو سئانس کنسرت موسیقی به مدت ۱۰ روز برای مسافران برگزار خواهد شد.

در ادامه سرهنگ محبعلی نماینده نیروی انتظامی در خصوص تمهیدات پیش بینی شده در ایام نوروز تصریح کرد: با افزایش ۷۰ درصدی گشت های نیروی انتظامی نسبت به تامین امنیت شهر اقدام شده است.

وی اضافه کرد: با افزایش ۴۰ درصدی کانکس های پلیس در سطح شهر تلاش شده است خدمات لازم در همه نقاط به مردم ارائه شود.

محبعلی یادآورشد: برای خدمت رسانی مطلوب تر در شهرستانها به ۱۰ دستگاه خودرو نیازمندیم که امیدواریم با همکاری دستگاههای اجرایی این نیاز برای خدمت رسانی بهتر تامین شود.

وی گفت: تامین پارکینگ در محل برگزاری جشنواره اسباب بازی بسیار ضروری است که از دست اندرکاران انتظار رسیدگی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار