نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:
رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم پیگیری مسایل گردشگری کشور تاکید و اظهار کرد: بودجه سال 94 در حوزه گردشگری کشور، چهار هزار میلیارد ریال عنوان شده که این بودجه تنها در راستای حفظ این سازمان است و این موضوع حمایت دیگر دستگاه ها و دولت را می طلبد.
کد خبر: ۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸ 09 February 2015
مرتضی رحمانی موحد ' عصر دوشنبه در نشستی با فعالان گردشگری گیلان افزود: توانمندسازی فعالان حوزه گردشگری یکی از اولویت های این سازمان است و طرح یادشده از بیست و هشتم بهمن ماه جاری با 12 عنوان، در کشور اجرا می شود.

وی ادامه داد: این طرح در راستای ارائه مطلوب و ارتقای خدمات کیفی به گردشگران بویژه گردشگران نوروزی طرح ریزی شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: نگاه محدود به گردشگری، مانع از توسعه این بخش می شود و باید در حوزه گردشگری، به سمت ارتقاء با عنوان اقتصاد سبز گام برداشت.

رحمانی موحد ضمن اعلام حمایت از رویکرد پایدارسازی خدمات سفر و ماندگاری گردشگران، بر لزوم بهره مندی از امکانات بخش خصوصی در کشور تاکید کرد.

وی ادامه داد: ساماندهی توسعه گردشگری داخلی یکی از راهبردهای اصلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و ظرفیت استان گیلان برای به کار بستن این راهبرد، بالاست.

رحمانی موحد با اشاره به فرابخشی بودن صنعت گردشگری افزود: ساماندهی به معنای پاک کردن صورت مساله نیست بلکه به معنای اندیشیدن و اتخاذ راه حل صحیح است و این موضوع در صورت همدلی و همگرایی خانواده بزرگ گردشگری کشور صورت می پذیرد.

رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم پیگیری مسایل گردشگری کشور تاکید و اظهار کرد: بودجه سال 94 در حوزه گردشگری کشور، چهار هزار میلیارد ریال عنوان شده که این بودجه تنها در راستای حفظ این سازمان است و این موضوع حمایت دیگر دستگاه ها و دولت را می طلبد.

'جبار کوچکی نژاد' ادامه داد: اگر قرار است آمار ورود گردشگران به کشور از منفی به مثبت تغییر یابد، باید زیرساخت های گردشگری فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گیلان بدلیل گردشگرپذیر بودن در تمام فصول، نیازمند نگاه ویژه است و فعالان گردشگری انتظار دارند آیین نامه ها، بخشنامه ها و قوانین دست و پاگیر نباشند.

کوچکی نژاد گفت: نظارت باید در راستای تسهیل و کمک به فعالان گردشگری صورت گیرد و آنان با سرمایه گذاری و مدیریت، می توانند بستر خوبی برای توسعه این حوزه مهیا سازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست بیان کرد: گیلان، آماده میزبانی از گردشگران نوروزی با رویکرد ارتقای کیفی است.

' رضا علیزاده ' افزود: سفر را باید به یک فرصت اقتصادی تبدیل کرد تا از درآمد آن، همه لایه های اجتماعی جامعه بهره مند شوند.

وی ضمن تاکید بر نگاه تخصصی در بخش گردشگری عنوان کرد: اقلام تبلیغاتی از هم اکنون برای بهره مندی گردشگران انتشار یافته و مکان های اقامتی تجهیز شده اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شامگاه دیروز (یکشنبه) دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گیلان در رشت را افتتاح کرد.

همچنین با حضور مرتضی رحمانی موحد، اولین مرکز رشد تخصصی گردشگری کشور امروز (دوشنبه) در شهرستان تالش در غرب استان گیلان آغاز به کار کرد.

75 هتل، 20 هتل آپارتمان، 69 مجتمع گردشگری، 42مهمانپذیر، 736 منزل استیجاری، 182 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 56 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان وجود دارد.

گیلان در نوروز 93 میزبان شش میلیون و 383 هزار و 186 گردشگر بود که از این تعداد یک هزار و 411نفر شامل گردشگران خارجی بوده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار