با مشارکت ستاد اقامه نماز شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی قزوین، مراسم تجلیل از فعالان نماز شهرداری قزوین و سازمان های تابعه برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 13 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، حجت الاسلام محمد کاظمی، محقق و پژوهشگر مرکز تخصصی نماز در مراسم تجلیل از فعالان نماز شهرداری به ارائه مطالبی در خصوص شیوه های جذب کودکان به اقامه نماز و تاثیر مثبت نماز بر رفتارهای فردی و اجتماعی انسان پرداخت و گفت: نماز یک فریضه الهی است که توجه و اهمیت به آن اثرات بسیار مهم و ارزشمندی برای انسان دارد.

وی بر نهادینه‌ کردن اقامه نماز از سنین کودکی تأکید و افزود:باید فرزندان را از سنین کودکی نسبت به اهمیت اقامه نماز و به ویژه نماز اول وقت آگاه کرد، چراکه وقتی توجه به اقامه نماز از سن کودکی در وجود کسی نهادینه شود، در طول زندگی نسبت به آن کوتاهی نمی‌کند.

کاظمی اظهار کرد: اقامه نماز نقش بسیار مهمی در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی دارد و از بیماری هایی نظیر وسواس فکری، اضطراب و استراس جلوگیری می کند.

این کارشناس مذهبی افزود:نماز مؤثرین شیوه آرامش درزندگی است که تأثیر بسزایی در اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی فرد دارد، لذا باید با غیرت درونی و توجه به این فریضه الهی بپردازیم.

حجت الاسلام قجر، مسئول ستاد اقامه نماز شهرداری قزوین نیز در این مراسم گفت:برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز، برگزاری دو مرحله طرح تصحیح قرائت نماز ویژه کارمندان، برگزاری مسابقه گلبانگ اذان ویژه کارکنان و نصب چهار سیستم اذان گو در بوستان های ملاخلیلا، فلکه گلها، فلکه هما (ایران دوچرخ) و بوستان گلبرگ را از جمله برنامه های شهرداری قزوین در حوزه ترویج فرهنگ نماز برشمرد.

حجت الاسلام عبادالله قجر افزود:در ابتدای سال جاری  شاخص های ارزیابی فعالین نماز برای تمامی کارمندان شهرداری قزوین ابلاغ شد و فرم های خود ارزیابی نیز در میان آنان توزیع گردید که در مجموعه ۳۱۳ فرم توسط همکاران شهرداری تکمیل و ارسال شد.

وی اظهار کرد:همچنین ۳۶ نفر از کارکنان موفق به کسب  ۹۰ تا ۱۰۰ امتیاز شدند که  این افراد بدون قرعه کشی به مشهد مقدس اعزام خواهند و پنج نفر نیز پس از قرعه کشی برنده کمک هزینه عتبات عالیات شدند.

حجت الاسلام قجر اضافه کرد:۵۱ نفر از کارمندانی که موفق به کسب ۷۰ تا ۸۹ امتیاز   شدند که پس از قرعه کشی ۱۹ نفر از آنان به مشهد مقدس اعزام می شوند، همچنین ۲۱ نفر از رابطین نماز به مشهد مقدس اعزام می شوند.

وی با اشاره برگزاری جشنواره مسابقه عکس نماز ویژه کودکان کارمندان شهرداری قزوین، گفت: ۶۱ نفر در این مسابقه شرکت کرده بودند که به تمامی شرکت کنندگان هدایایی اهدا می شود.

در این مراسم حجت الاسلام کاظمی، کارشناس مرکز تخصصی نماز به شیوه های صحیح تربیت کودکان بر اساس آموزه های دینی و اهمیت نماز پرداخت و از فعالین نماز تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار