فرماندار همدان از قطعی شدن جیره‌بندی آب شرب در برخی از نقاط شهر همدان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 26 May 2015

فرماندار همدان گفت: جیره‌بندی آب شرب در برخی از نقاط شهر همدان در سال جاری قطعی خواهد بود.

به گزارش فارس ، علی تعالی در نشست بررسی مشکلات کوی حصار امام خمینی (ره) در جمع معتمدان محلات همدان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد فتح‌الفتوح رزمندگان این مرز و بوم و عیدی خداوند به مردم بود.

وی با اشاره به اینکه امروز همه مدیون خون‌هایی هستیم که در راه دفاع از این مرز و بوم ریخته شده، افزود: مسائل و مشکلات مردم را بررسی و در حد توانایی و بضاعتمان آنان را برطرف خواهیم کرد.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه توجه به نقاط محروم و کم‌برخوردار از توصیه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری به مسئولان است، تصریح کرد: عموماً افرادی که در خطرات و بحران‌ها نقش بیشتری دارند از طبقه متوسط و محروم جامعه هستند و بیشترین شهدای جنگ تحمیلی از همین نقاط برخاستند.

وی با بیان اینکه وقتی دولت یازدهم سکان اجرایی کشور را به دست گرفت در بدترین شرایط تحریمی قرار داشتیم، ادامه داد: در این شرایط خزانه کشور تهی و فروش نفت نیز از 2.5 میلیون بشکه در روز به 900 تا یک میلیون بشکه رسیده بود.

تعالی با اشاره به اینکه قیمت هر بشکه نفت نیز از 130 دلار به 50 تا 60 دلار رسیده، خاطرنشان کرد: با این وجود ارز به دست آمده از محل فروش نفت نیز به سختی به داخل بازمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه عمدتاً درآمد کشور به نفت متکی است، گفت: فشار زیادی به کشور در این مدت وارد شد اما دولت با تمام سختی‌های موجود توان خود را به کار گرفته تا بتواند یارانه‌ها را به موقع پرداخت کرده و طرح تحول سلامت را اجرا کند.

فرماندار همدان با بیان اینکه تنها در استان همدان دولت 120 میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در نظر گرفته، اظهار کرد: امروز یک نفر در شهر تنها 6 درصد هزینه درمان و یک روستایی تنها سه درصد هزینه درمان را می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت در آینده تکمیل‌تر نیز خواهد شد، افزود: این طرح باعث ایجاد امنیت روانی در جامعه و اقشار مختلف شده است.

تعالی تصریح کرد: اگر اعتبارات مورد نظر ابلاغ شود، بخشی از مشکلات که به این حوزه بازمی‌گردد، برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امنیت در استان و شهرستان همدان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، ادامه داد: 37 درصد از میزان سرقت‌ها در همدان کاهش یافته به طوری که کشف سرقت‌ها نیز در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه با استفاده از شبگردها و با نصب دوربین‌های امنیتی در ایجاد امنیت مطلوب‌تر تلاش خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های فرمانداری حاضر شدن در محلات و آشنا شدن با مشکلات آنان است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات مطلوبی در محلات مختلف همدان در حال انجام است، گفت: تملک بیشترین هزینه را برای شهرداری دربردارد اما با این وجود زمین‌های بسیاری برای اجرای طرح‎‌‌های فرهنگی، ورزشی و خدماتی تملک شده است.

تعالی با اشاره به اینکه داروخانه اسلامشهر تا پایان خرداد به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: برای ساماندهی به سبزی‌کاری‌ها در مناطق توانمندسازی طرحی برای انتقال پساب تصفیه شده به این مناطق در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه این آب جز شرب برای سایر امور قابل استفاده است، افزود: قرار شد جهاد کشاورزی طرح خود را به اداره امور آب در این راستا ارائه دهد.

فرماندار همدان با بیان اینکه نمی‌توان به مناطقی که بدون مجوز احداث شده، انشعاب آب، برق و گاز ارائه داد، تصریح کرد: اگر بخواهیم نقطه‌ای را از قانون مستثنی کنیم یک مطالبه برای سایر نقاط نیز ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به قوانین شهری باعث توسعه نامطلوب شهر خواهد شد، ادامه داد: مجوز دادن به این مناطق به نفع دلالان سودجویی خواهد شد که با وعده "بالاخره امتیازات اعطا خواهد شد" به فروش زمین‌های غیر مسکونی می‌پردازند.

تعالی با تأکید بر اینکه باید در طرح تفصیلی شهر این موارد بررسی شود، تصریح کرد: آب شرب ما نیز محدود است و برای تأمین آن با مشکل مواجه هستیم به طوری که جیره‌بندی آب را در برخی مناطق خواهیم داشت.

وی در پایان با بیان اینکه برخورد قهری و فیزیکی مشکل اعتیاد را حل نخواهد کرد، گفت: مشکلات اقتصادی و به تبع آن بیکاری بر تشدید معضل اعتیاد تأثیر گذاشته و تا ریشه‌ای با آن برخورد نشود، همچنان باقی خواهد ماند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار