فرماندار شهرستان البرز خبر داد
فرماندار شهرستان البرز گفت: ویژگی‌هایی که از شهر صنعتی الوند دارا است، موجب شد تا پیشنهاد منطقه ویژه اقتصادی این شهر صنعتی به دفتر مناطق آزاد ارائه شود که در صورت تحقق این مهم پیشرفت چشمگیری در اقتصاد استان قزوین رخ می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، رضا عسگری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: احداث شهرک‌های صنعتی جدید در استان قزوین موجب شده تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها را داشته باشند تا موجب رونق اقتصاد این استان شود.

وی افزود: ویژگی‌های منحصر به فردی در شهر صنعتی الوند در خصوص احداث منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد که از مزایای این شهر می‌توان به وجود گمرک، وجود یکی از پایانه‌های بزرگ کشور در شهر صنعتی الوند، مسیر چرم شهر که از الوند عبور می‌کند و وجود فرودگاه در این شهر صنعتی اشاره کرد.

فرماندار شهرستان البرز خاطرنشان کرد: ویژگی‌هایی که از شهر صنعتی الوند دارا است، موجب شد تا پیشنهاد منطقه ویژه اقتصادی این شهر صنعتی به دفتر مناطق آزاد ارائه شود که در صورت تحقق این مهم پیشرفت چشمگیری در اقتصاد استان قزوین رخ می‌دهد.

عسگری عنوان کرد: طبق کارشناسی صورت گرفته منطقه ویژه اقتصادی برای احداث به 200 هکتار زمین نیازمند است که علاوه بر شهرداری این شهر، مسؤولان شهرداری شهرهای محمدیه و بیدستان و بخش خصوصی آمادگی خود را برای تأمین زمین مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی اعلام کردند.

این مسؤول ادامه داد: بیشتر شهرهای صنعتی با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کند اما شهر صنعتی الوند علاوه بر مصرف خود، بخشی از مصرف شهر قزوین را هم تأمین می‌کند و ظرفیت آب موجود این شهر جوابگوی نیاز منطقه ویژه اقتصادی هم است.

فرماندار شهرستان البرز گفت: خروجی پساب شهر صنعتی الوند 20 میلیون متر مکعب است که می‌توان از این پساب در بخش صنعتی استفاده کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین هم در ادامه اظهار داشت: شهر صنعتی الوند برند صنعت کشور به شمار می‌آید و تجربه موفقی از تلفیق صنعت و محیط زیست به مسؤولان نشان داده و به همین جهت سرسبزترین شهر صنعتی کشور هم معرفی شد.

منوچهر حبیبی یادآور شد: شهر صنعتی قدمت 50 ساله دارد و به دلیل قدمت بالا در حال حاضر پویایی، سرزندگی و شادابی لازم در این شهر مشاهده نمی‌شود و نمی‌تواند توقعات مورد نظر را برطرف کند.

وی افزود: نیاز مبرم به نوسازی در شهر صنعتی الوند وجود دارد اما به دلایل متعدد که یکی از آن‌ها معضلات مالی و دیگری نبود مشوق‌های لازم است، حضور سرمایه‌گذاران در این شهر صنعتی کمرنگ شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: باید تدابیر خاصی اندیشیده و راهکارهای مناسب ارائه شود تا شهر صنعتی الوند از این بحران خارج شده و به جایگاه اصلی خود بازگردد.

حبیبی گفت: یکی از راهکارهای مناسب برای بازگشت دوباره رونق به این شهر صنعتی تبدیل شدن شهر صنعتی الوند به منطقه ویژه اقتصادی است و احداث این منطقه ویژه اقتصادی به جهش صنعت در این شهر صنعتی کمک شایانی می‌کند.

این مسؤول تشریح کرد: پیشنهاد احداث منطقه ویژه اقتصادی از سوی فرماندار شهرستان البرز صادر و پس از ارزیابی‌های لازم، پاسخ مثبت از دفتر مناطق آزاد داده شد تا به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط صنعتی مناسب منطقه ویژه اقتصادی در شهر صنعتی البرز احداث شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار