از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوين
از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، کارگاه حمايت از کالاي ايراني در خانه فرهنگ شهيد نواب صفوي برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، اسلام انبارلویی کارشناس نیروی انتظامی استان قزوین در این کارگاه گفت: خرید کالای ایرانی موجب اشتغا‌لزایی می‌شود، حتی خرید جنس کوچک و در ظاهر بی‌اهمیت، می‌تواند تأثیری فراوانی در حمایت از تولیدکننده ایرانی داشته باشد.

وی افزود: رفع معضل بیکاری نیازمند آن است که شعار «ایرانی، کالای ایرانی بخر» از شعار تبدیل به عمل شود و تحقق این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است، البته در مقابل هم، تولیدکنندگان باید کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند.

 کارشناس نیروی انتظامی استان قزوین اضافه کرد: خرید کالای خارجی نشانه تشخص اجتماعی یک فرد نیست، فرهنگ مصرف کالای خارجی توسط استعمارگران در راستای ترویج مصرف‌گرایی در کشورهای جهان سوم ترویج داده است، بنابراین ضرورت دارد تا تبلیغات رسانه‌ای به سمتی سوق داده شود که خرید کالای خارجی نشانه تشخص اجتماعی نباشد.

انبارلویی عنوان کرد: اگر مردم همت و همکاری کنند و کالای داخلی خریداری کرده و کالای خارجی و قاچاق مصرف نکنند و این تصمیم همه‌گیر شود، بدون هیچ هزینه و اقداماتی همچون برخورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌توانیم قاچاق را از کشور ریشه‌کن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین، مصرف کالای داخلی باید به یک فرهنگ تبدیل شود که این کار نیاز به کار فرهنگی دارد؛ ما با خرید کالای خارجی خود را تحریم می‌کنیم و افرادی که کالای خارجی مصرف می‌کنند در واقع خود و دیگران را باید مقصر بیکار شدن جوانان و در نتیجه افزایش سن ازدواج، فساد، نا‌امنی و عامل کاهش ارزش پول ملی و مشکلات کشور بدانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار