برای غنی‌سازی زمان دانش‌آموز
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان کشور گفت: در کارگروه ماده 18 برای نخستین بار در استان قزوین ساخت برنامه رادیویی در قالب لوح فشرده در اختیار رانندگان سرویس مدارس قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۹۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نورعلی عباسپور در همایش استانی انجمن اولیا و مربیان با موضوع رونمایی از برنامه رادیویی راه مدرسه، تجلیل از رانندگان و مجریان سرویس مدارس و افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده استان که با حضور جمعی از مسؤولان استانی در سالن اجتماعات کوثر شهر قزوین برگزار شد، ضمن قدردانی از جایگاه رانندگان اظهار داشت: قطع به یقین مباحث فنی و مکانیک در حوزه کار آموزش و پرورش نیست اما نگاه انجمن اولیا و مربیان کشور به این حوزه، نگاهی رویکردی است.

وی گفت: دانش‌آموزان امانتی در دست آموزش و پرورش هستند و آموزش و پرورش نسبت به این موضوع و تأثیر تربیتی محدوده رفت و آمدی مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس احساس مسؤولیت می‌کند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان کشور اضافه کرد: در کارگروه ماده 18 برای نخستین بار در استان قزوین ساخت برنامه رادیویی در قالب لوح فشرده که در اختیار رانندگان سرویس مدارس قرار می‌گیرد، برای غنی‌سازی زمان دانش‌آموز در مسیر رفت و آمد مدرسه و خانه است.

عباسپور ادامه داد: ساخت این لوح فشرده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین، نشان‌دهنده عملکرد کارشناسانه از سوی این اداره‌کل است.

وی با بیان اینکه بیشتر آسیب‌های اجتماعی که وجود دارد در مسیر مدرسه و فضای آموزشی است، عنوان کرد: دو موضوع بسیار مهم در حوزه فعالیت آموزش و پرورش وجود دارد که شامل سلامت جسمانی و سلامت روحی روانی دانش‌آموزان است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان کشور یادآور شد: در زمینه بحث سلامت جسمانی باید گفت این بحث، موضوعی بسیار حساس است و ورود مسؤولان این اداره‌کل به این موضوع در جلساتی که با نهادهای مختلف برگزار شد، همیشه با جدیت پیگیری شده است.

عباسپور ادامه داد: نشست‌هایی در سطح کلان با پلیس راهور، وزارت کشور، سازمان تاکسیرانی کشور بارها برگزار شده است و این تعاملی که روزبه‌روز بیشتر می‌شود، کمک بسیاری به رفع مشکلات موجود می‌کند.

وی گفت: وقتی موضوع سرویس دانش‌آموزی مطرح است، باید نظارت بیشتر و سختگیرانه‌تری صورت گیرد چراکه بحث سلامت جسمانی دانش‌آموزان موضوعی جدی است که در یادگیری و روند آموزش بسیار مؤثر است و این نظارت از سوی پلیس راهور باید با شدت بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان کشور یادآور شد: در جلسه‌ای که طی روز سه‌شنبه هفته جاری صورت گرفت، مقرر شد برای تسریع عملکرد نهادهای مربوطه در امر رفع موانع و مشکلات مربوط به بحث فنی یا همان سرویس مدارس، تقسیم کار بین ادارات انجام شود.

عباسپور تشریح کرد: گاهی در اجرای این امور مشکلاتی به وجود می‌آید و به نظر می‌رسد که در قزوین با توجه به آمار، مشکلی وجود ندارد و این تعامل بین دستگاه‌های مربوطه را نشان می‌ دهد.

وی ادامه داد: در بحث سلامت روانی دانش‌آموزان باید گفت همانند سلامت جسمانی بسیار مهم است و این دو در کنار یکدیگر، دانش‌آموزی پویا را می‌سازد که آمادگی لازم برای جذب آموزش را دارند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان کشور مطرح کرد: وقتی بحث سلامت روانی دانش‌آموزان مطرح می‌شود، فقط معلم، مسؤول نیست بلکه همه عواملی تأثیرگذار در به وجود آمدن رفتار دانش‌آموز را هم شامل می‌شود.

عباسپور عنوان کرد: یکی از این عوامل، رانندگان سرویس‌های مدارس هستند؛ کار یک راننده کمتر از کار یک معلم نیست و هیجانات راننده بر روی دانش‌آموزان تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در مدارس برنامه‌های بسیاری را برای فرهنگ‌سازی قوانین اجتماعی و راهنمایی رانندگی اجرا می‌کند اما این بسیار نامناسب است که یک راننده با رفتاری نابهنجار به راحتی برروی یادگیری این آموزش‌ها تأثیر سوء بگذارد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان کشور گفت: وجود کلاس‌های آموزشی برای رانندگان بسیار لازم و مشهود است و با استفاده از اعتباراتی که مشخص شده، کارگاه‌هایی باید ایجاد شود تا از متخصصان امر برای آموزش رانندگان دعوت به عمل آید.

عباسپور اضافه کرد: بیشتر آسیب‌های اجتماعی که وجود دارد در مسیر مدرسه و فضای آموزشی است و تا زمانی که این مشکل حل نشود، آسیب‌های اجتماعی هم برطرف نمی‌شود و می‌طلبد همه باهم در تمام دستگاه‌ها تعامل داشته باشیم تا آموزش به فرزندان به نحو مطلوب صورت گیرد.

وی در پایان افزود: در زمینه کارگروه ماده 18 در سطح استان قزوین، فعالیت این کارگروه بسیار قابل تقدیر است و امیدواریم تعامل انجام گرفته در این استان نمونه‌ای برای سایر استان‌ها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار