رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مجلس و دولت فارغ از فضاهای ایجاد شده و جو‌سازی‌ها باید شرایطی را ایجاد کنند که شاهد خروج نخبگان از کشور نباشیم.
کد خبر: ۳۹۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل زا خبرنگار اجتماعی شاخص، منوچهر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در مراسم تجلیل از علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی هسته‌ای که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهارکرد: دانشمندان، فرهیختگان و عالمان از سرمایه‌های جوامع انسانی به شمار لذا باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن‌ها داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه گاهی تصمیمات سیاسی موجب نگرانی‎هایی می‌شود، گفت: این تصمیمات تاثیر بسزایی در حفظ نیروی انسانی و متخصص در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها دارد که یکی از این عوامل مربوط به پرداخت حقوق و مزایا به دانشمندان و محققان است.

مهرام خاطر نشان کرد: در حال حاضر نه تنها بسیاری از کشورهای منطقه بلکه کشورهایی که با ما دشمن بوده و خیر و صلاح ما را نمی‌خواهند طالب جذب متخصصین، نخبگان، دانشمندان و پژوهشگران کشور می‌باشند.

این مسوول تصریح کرد: در چنین شرایطی بسیار ساده لوحانه است که در داخل کشور فضایی را به وجود آوریم که موجب ترک دانشمندان، محققان و مخترعان شود و کشورهای بیگانه هم از این فرصت برای جذب آن‌ها سوء استفاده کنند.

وی اذعان داشت: نباید ارزش کار دانشمندان و پژوهشگران با ترازوی مادی سنجیده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: برخی افراد برداشت‌های نامعقول و نامتناسب تحت عنوان حقوق‌های نجومی در جامعه را چنان مطرح کردند و این موضوع را آنچنان تعمیم دادند که مبالغ معقول و منطقی که باید به یک دانشمند ایرانی داده شود را تحت تاثیر قرار داده است.

مهرام با اشاره به اینکه شاهد خروج نخبگان از کشور هستیم، اضافه کرد: این اتفاق خوبی برای دانشگاه نیست و مجلس و دولت فارغ از فضاهای ایجاد شده و جو‌سازی‌ها باید شرایطی را ایجاد کنند که شاهد خروج نخبگان از کشور نباشیم.

این مسوول در پایان بیان کرد: دکتر صالحی در ابعاد علمی، اجرایی، تقوا، اخلاق انسانی همواره باعث افتخار و منشاء خیر برای استان و کشور بوده‌اند که در تاسیس دانشگاه علوم پزشکی، بین المللی امام خمینی(ره)، آزاد اسلامی که در حال حاضر جز افتخارات استان در کشور هستند نقش به سزایی داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار