فرماندار اسدآباد گفت: درک و برداشت صحیح از مفاهیم قرآنی باید از مدارس آغاز شود و در سیستم آموزش و پرورش به خصوص در مقطع ابتدایی تدریس قرآن باید توسط اساتید مجرب انجام شود و این کار به آموزگاران واگذار نشود.
کد خبر: ۳۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ 26 May 2015

فرماندار اسدآباد با اشاره به برداشت های ظاهری و غلط سلفی ها و داعشی ها از قرآن کریم گفت: برای تقابل با اندیشه های سلفی گری باید تفسیر صحیح و موضوعی قرآن را تقویت کرد.

به گزارش ایرنا؛ مسعود بکائی در شورای قرآنی شهرستان اسدآباد افزود: بیشتر برنامه های قرآنی با محوریت قرائت و حفظ برگزار می شود و کمتر به تفسیر موضوعی و صحیح قرآن کریم پرداخته می شود .

وی با اشاره به تلاش سلفی ها و داعشی ها در برداشت های ظاهری از قرآن ، اسلام هراسی و مخدوش نمودن چهره اسلام در بین غربی ها گفت: نگاه دنیا به ظاهر قرآن است و جنایاتی که اکنون داعش مرتکب می شود به نام اسلام معرفی می شود و باید برای تغییر این دیدگاه فرهنگسازی کرد .

بکائی خاطرنشان کرد: درک و برداشت صحیح از مفاهیم قرآنی باید از مدارس آغاز شود و در سیستم آموزش و پرورش به خصوص در مقطع ابتدایی تدریس قرآن باید توسط اساتید مجرب انجام شود و این کار به آموزگاران واگذار نشود.

فرماندار اسدآباد همچنین بر اجرای فعالیت های قرآنی با محوریت تفسیر در ادارات و سازمان های دولتی تاکید کرد و افزود : بسیاری از کارکنان با این مقوله آشنایی کمی دارند و تقویت علوم قرآنی در بدنه دولت ضروری است .

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد نیز با اشاره به فعالیت سه موسسه قرآنی و 30 شعبه در سطح روستاهای شهرستان گفت: متاسفانه کمبود اعتبارات قرآنی موجب شده بسیاری از برنامه ها به طور مطلوب برگزار نشود .

حجت الاسلام موسی محبی یادآور شد : بیشتر برنامه های قرانی با کمک های مردمی و به صورت خودگردان در حال برگزاری است .

وی برگزاری جشنواره قرآنی ، محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی ، نهضت قران آموزی در روستای چنارسفلی و تجلیل از سه مربی نمونه قرآنی را از فعالیتهای صورت گرفته در سال گذشته ذکر کرد و گفت : در ماه مبارک رمضان نیز 100 مبلغ دینی برای ترویج دین و آموزش قران و نهج البلاغه به مساجد اعزام می شوند .

سال گذشته هشت هزار و 600 دانش آموز اسدآبادی در مقاطع مختلف در کلاس های قرائت ، حفظ و تفسیر قرآن ، نهج البلاغه ، احکام ، اذان و انشا نماز شرکت کردند .

شهرستان اسدآباد با 107 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار