کد خبر: ۳۹۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 11 March 2017
در اولین ساعات صبح روز جمعه ۲۱ اسفندماه سال ۶۶ دو فروند هواپیمای میگ عراقی ساعت ۱۰:۱۵ صبح در آسمان شهر اردبیل ظاهر شده و دقایقی جولان دادند.
در این روز تاریخی که در اوراق پر‌افتخار مردم اردبیل به ثبت رسیده هواپیماهای صدام ابتدا بمبی را در محله یساول اردبیل پرتاب کردند که بر اثر آن دو باب منزل مسکونی و یک مغازه به صورت کامل تخریب شد.
در ادامه این حمله هوایی که کمتر از پنج دقیقه طول کشید هواپیماهای عراقی بمبی را نیز در محله حسینیه اردبیل پرتاب کرده و در اثر آن نیز پنج باب منزل مسکونی و یک باب مغازه به همراه یک سالن ورزشی و قسمتی از مسجد حسینیه اردبیل تخریب شد.
در این حمله هوایی اماکن یاد شده بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند و۱۵ نفر از همشهریان شهید و ۱۷ نفر نیز مصدوم و مجروح شدند.
شهدای این حمله هوایی ۹ نفر مرد و سه نفر زن به همراه سه دختر زیر ۱۵ سال بودند.
اسامی شهدای بمباران اردبیل:
میر مجید مجدی و مصطفی مصطفی نژاد از محله یساول ،اصغر و عظیم میرزا حسینی ، عباداله عبادی تازه کند از محله اصغریه ، مجید ستاری اقدم و رسول صدیقی از محله یساول ، کریم اله حامدی کلخوران از محله یساول
 ،یوسف رحمانی ایرانی از محله تازه میدان ، رقیه فری تازه کند ، عزیزه مجرد آزاد از محله اصغریه ، سولماز  و شیدا پور ابوالقاسم ،اعظم جمالی دختران و همسر دکتر پورابوالقاسم و زهرا اسدی انزابی

همچنین هشت نفر مرد، شش نفر زن، دو کودک دختر و یک کودک پسر مجروح و مصدوم شدند.
در این حمله ناجوانمردانه راکتی با عنوان جیمی به وزن ۳۰۰ کیلوگرم، بلندای یک متر و ۳۰ سانتی‌متر ساخت کشور روسیه به بخشی از تاسیسات شهری اردبیل صدمه وارد کرد.
از هشت راکت پرتاب شده دو مورد عمل نکرده و یک راکت نیز خارج از شهر در زمین‌های زراعی منطقه نیار منفجر شد اما پنج عدد از این راکت‌ها در داخل شهر اردبیل منفجر و سبب وحشت مردم در روز آدینه شد.
آنچه که در این میان سبب تعجب اهالی شد علت این حمله به شهر دور ‌دست از مناطق مرزی با کشور عراق بود و به نظر می‌رسید هواپیماهای صدام با کمک عده‌ای از جاسوسان و کشورهای همدست قصد بمباران شرکت نفت ، مرکز فنی و حرفه ای و پادگان اردبیل را داشتند اما با سردرگمی خلبانان عراقی چند بمب را با هدف ایجاد وحشت در مناطق مسکونی بر سر مردم مظلوم اردبیل انداخته و به سرعت نیز پا به فرار گذاشتند.
یاد و خاطره شهدای حمله هوایی اردبیل گرامی باد .
منبع:آرتاویل نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار