استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت : در اجرای طرح سامانه نوین آبیاری بایدنظارت و کیفیت را مد نظر قرارداد تا طرح در آینده دچار مشکل نشود .
کد خبر: ۳۹۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 09 March 2017
به گزار ش تابناک از قزونی به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی  استاندار قزوین در نشستی که در حوزه کشاورزی با حضور  منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار و دیگر مسؤولان استانی صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی قزوین موظف است تا با تعیین بازرس، کیفیت لوله و اتصالات خریداری شده را در مبدا تایید کند بنابراین رد کالاهای خریداری شده در مقصد به هیچ وجه ای قابل پذیرش نخواهد بود.
استاندار قزوین در ادامه این نشست با اشاره به در دست اقدام بودن اجرای طرح سامانه نوین آبیاری  در اراضی کشاورزی قزوین از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: چون تامین مصالح این طرح بزرگ 50 تا 70 درصد کار محسوب می شود، کار خریدلوله و اتصالات این طرح  بزرگ را به سازمان همیاری شهرداری های استان واگذار می کنیم تا این طرح با سرعت و شتاب بیشتری پیش برود.
همتی با بیان اینکه مسئولان سازمان جهاد کشاورزی در زمینه تجهیز اراضی کشاورزی به روش های نوین آبیاری باید شبانه روزی فعالیت کنندابرازامیدواری کرد با  تلاش شبانه روز هرچه سریعتر این طرح به اتمام برسد.
استاندار قزوین گفت : در اجرای این طرح باید فرمانداران ، بخشداران و دهیاران و مسوولین شوراهای روستایی همیار و پشتیبان جهادکشاورزی باشند .
همتی در ادامه با اشاره به این نکته که تاسیس صندوق  کشمش  زمینه را برای  اجرای طرح هایی  حمایتی از تولیدکنندگان این محصول  فراهم می کند. گفت : با توجه به اینکه قزوین قطب نخست تولید کشمش کشور است باید با رایزنی با مسئولان ملی، سهمیه خرید کشمش باغداران استان توسط دولت را افزایش داد.
وی افزود:امسال یارانه ای برای خرید کشمش در کل کشور تخصیص یافته و سهم استان در این خصوص کمتر از پیش بینی لازم تعیین شده و باید افزایش پیدا کند.
وی اضافه کرد: برای افزایش سهم یارانه تخصیصی کشمش به استان در مراجع کشوری یا باید بر مبنای خرید کشمش از استان توسط سازمان تعاونی کشور در سال 93 و یا بر مبنای میزان تولید کشمش در سال های 91 تا امسال باشد.
استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به پیش رو بودن سال نو، امیدواریم با تامین بخشی از اعتبار لازم برای خرید کشمش باغداران قزوینی، بتوان ظرف چند روز آینده در این زمینه اقدام کرد.
همتی با اشاره به رتبه نخست قزوین در تولید کشمش کشور ظرف سال های اخیر، ادامه داد:براساس آمار، 23 هزار تن کشمش در سال 93 از استان قزوین و 15 هزار تن نیز از کل کشور خریداری شد و بر اساس آمار همین سال، 70 درصد کل کشمش کشور در استان قزوین تولید شده است.
استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به این آمار می توان میزان سهمیه استان از خرید کشمش توسط دولت را به 60 درصد افزایش داد.
وی یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته نخستین استانی بودیم که یارانه کشمش را پیگیری و به ثمر رساندیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار