هرمزی نژاد عنوان کرد:50 درصد گلخانه‌های این استان به روش هیدروپونیک یا بدون خاک کشت می‌شود.
کد خبر: ۳۹۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 09 March 2017
مسئول دفتر گلخانه‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه 18 میلیون و 280 هزار شاخه گل از گلخانه‌ها برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.
پروین هرمزی نژاد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون 93 گلخانه با سطحی معادل 43هکتار در این استان وجود دارد.
وی افزود: از این تعداد در 38 گلخانه، گل روز تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.
هرمزی نژاد عنوان کرد:50 درصد گلخانه‌های این استان به روش هیدروپونیک یا بدون خاک کشت می‌شود.
هیدرپونیک به فن کاشت گیاهان بدون خاک می گویند که در این روش، ریشه ها در هوا که باید بسیار مرطوب نگهداری شود رشد می کنند.
آب موجود در اطراف ریشه ها که غذای مورد نیاز گیاه را تامین می کند دارای ترکیبات مناسبی از مواد غذایی است.
هرمزی نژاد افزایش تولید، استفاده از زمین‌های قابل کشت، صرفه جویی در مصرف آب، تداوم کار و تولید محصول در تمام فصول سال را از مهمترین مزایای این کشت ذکر کرد.
وی اظهار داشت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بدون خاک با توجه به کمبود منابع آب زیرزمینی راهکاری مناسب برای افزایش تولیدات بیشتر است.
هرمزی نژاد بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از آب و هوای مساعد قابلیت‌های زیادی برای تولید کشت محصولات گلخانه‌ای دارد.
وی عنوان کرد: هفت هزار و 150 تن محصول کشاورزی شامل توت فرنگی، گوجه، خیار، انواع فلفل رنگی و 18 میلیون و 300 هزار شاخه گل در یک سال گذشته در گلخانه‌های این استان تولید و روانه بازارهای مصرف شد.
مساحت زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد 230 هزار هکتار است.
مساحت مزرعه های آبی استان 80 هزار هکتار است که به این ترتیب بالای 20 درصد زمین های آبی استان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده که این میزان هرساله افزایش می یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار