دادستان عمومی و انقلاب قم از راه‌اندازی شعبه دادسرای عمومی و انقلاب در منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم(ع) خبر داد.
کد خبر: ۳۹۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴ 09 March 2017
به گزارش تابناک قم، «مهدی کاهه» در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در مسجد امام زمان(عج) محله امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: برای دسترسی سریع مردم به مراجع قضایی در یک یا 2 هفته آینده شعبه دادسرای عمومی و انقلاب در منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم(ع) راه‌اندازی می‌شود. به گفته وی کار آماده‌سازی این مجتمع به اتمام رسیده و ساختمان آن در دست تجهیز است.

کاهه رویکرد پیشگیرانه را مهم‌ترین و بهترین اقدام برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: در صورتی که افرادی بخواهند ناهنجاری را توسعه دهند برخورد جدی و قاطع با این افراد صورت می‌گیرد تا آن‌ها سایر نوجوانان و جوانان را به بیراهه نکشانند. دادستان عمومی و انقلاب قم، امنیت را دارای دو مؤلفه عینی و ذهنی دانست و تأکید کرد: کسانی که بخواهند احساس امنیت و امنیت عینی را به مخاطره بیندازند به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.

لزوم مشارکت مردم در امنیت پایدار

کاهه خواستار مشارکت بیشتر مردم در برقراری و ارتقای امنیت شد و افزود: هر کسی در محیط زندگی خود احساس ناامنی می‌کند با دادستانی تماس بگیرد تا برخورد لازم با هنجارشکنان انجام شود. 

وی امنیت را یکی از ضرورت‌های زندگی بشری دانست و افزود: امنیت فعلی که مقبول و شایسته است، مرهون خون شهیدان و تلاش‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است و باید این تلاش‌ها را قدر بدانیم که اکنون احساس امنیت و آسایش و راحتی در زندگی اجتماعی ما وجود دارد. 

به گفته وی امنیت مصادیق و حوزه‌های مختلفی همچون اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی دارد که این حوزه‌ها به هم متصل و یکپارچه‌اند. دادستان عمومی و انقلاب قم، احساس امنیت را از امنیت عینی مهم‌تر دانست. 

وی به تغییر سبک زندگی جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: وقتی از فرهنگ غنی و جامع اسلامی بهره‌مند هستیم، نوجوانان و جوانان نباید از فرهنگ بیگانه الگو بگیرند. کاهه نقش بزرگ‌‌ترها و والدین را در آگاه‌سازی جوانان از خطرهای گرایش به سبک زندگی غربی، مهم دانست و افزود: فضای مجازی علاوه بر فرصت‌های خوبی که دارد، تهدیدهای جدی برای جامعه فراهم کرده است. چون از فرصت‌های فضای مجازی به خوبی استفاده نمی‌شود گرایش به تهدیدها بیشتر شده است. 

وی اضافه کرد: برخی افراد در فضای مجازی، نوجوانان و جوانان را به بیراهه می‌کشانند و آن‌ها را به محیط‌هایی دعوت می‌کنند که هیچ سنخیتی با فرهنگ دینی ما ندارد و این رویه تأسف‌بار است.

آگاه‌سازی جوانان با تدبیر و تعقل

دادستان عمومی و انقلاب قم بیان کرد: جوانان در مرحله هویت‌یابی هستند که بزرگ‌ترها باید با تدبیر و تعقل – نه با زور- آن‌ها را هوشیار کنند که آسیب‌های فضای مجازی گریبانگیر آن‌ها نشود. 

وی با بیان این که مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیاز به 3 مراقبت دارد، مراقبت فردی را نخستین مؤلفه بیان کرد و گفت: هر فرد در جامعه باید از خودش مراقبت کند و خطرها را بشناسد، اما گاهی به این نتیجه می‌رسیم که جوانان و نوجوانان نمی‌توانند از خودشان مراقبت کنند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار