مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید بر به‌کارگیری غنای دین برای تقویت رسانه‌ها گفت: باید دین در رسانه‌های ما منعکس شود.
کد خبر: ۳۹۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 07 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در اختتامیه چهارمین جشنواره دین در مطبوعات محلی در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: دین به خودی خود مهم‌ترین رسانه است و پیامبران مهم‌ترین خبردهندگان و خبرنگاران هستند.

وی افزود: آنان خبر از دین، عالم بالا و آخرت دادند که هیچ خبرنگاری نمی‌توانست این اخبار را انعکاس دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: پیامبر واسطه زمین و آسمان است و اخبار آسمان را دریافت و به زمینیان ابلاغ می‌کند؛ بنابر این شأن تبلیغ بسیار حائز اهمیت است.

نعمت‌اللهی تصریح کرد: اصحاب رسانه می‌توانند سرفصل‌های دینی را مد نظر قرار دهند و در این حوزه‌ها قلم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: مبنای اصلی هر فرهنگ جهان‌بینی است و هر انسان در شرایط و زندگی خود جهان‌بینی دارد که شامل نوع نگاه به طبیعت، آخرت، دنیا و مجموعه‌ای از موارد است.

رسانه‌ها هوشمندانه از شیوه‌های انتقال پیام استفاده کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین دین را پایه اصلی جهان‌بینی عنوان کرد و گفت: حوزه‌های معرفتی برای بشر را فلسفه، ادبیات، دانش، هنر، دین، فرهنگ عامه و فولکلور تشکیل می‌دهد و این یک نگاه علمی است که عنصر دین، بر حوزه‌های دیگر سایه می‌اندازد.

وی اضافه کرد: هر زمان که این موارد با یکدیگر تعامل خوبی داشته‌اند، پیشرفت حاصل شده و در مواقع نبود این تعامل، آسیب رخ داده است.

این مسئول ادامه داد: همواره از دل فلسفه غنی، ادبیات غنی به دست آمده و هنر حاصل آن بوده که هنری پویا و بالنده بوده است.

وی بیان کرد: هر زمان که ادبیات و هنر برگرفته از دین بوده، پویایی رخ داده است و حتی اگر کسی هم قصد تقابل هم داشته، دین در پویش فلسفه، ادبیات، هنر و امثال آن نقش ایفا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: در زمان‌های قرار گرفتن دانش و فناوری در سایه دین، شکوفایی رخ داده و این نشانگر نقش مهم دین در بالندگی جوامع بشری است.

وی افزود: رسانه‌ها باید هوشمندانه از شیوه‌های انتقال پیام استفاده کنند و شجاعانه وارد بررسی موضوعات شوند.

نعمت‌اللهی با تأکید بر اهمیت ترسیم ساختار هنجاری در رسانه و کمک گرفتن از غنای دینی برای تقویت آن تصریح کرد: رسانه‌ها صاحب اندیشه و قلم هستند و می‌توانند دین، افکار و برنامه‌های دینی را به جامعه انتقال دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار