گمرک آستارا
حمیدرضا محمدی بیان کرد: امسال با افزودن سه قلاده سگ ویژه، تعداد سگ های موادیاب در گمرک آستارا به پنج قلاده خواهد رسید.
کد خبر: ۳۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 25 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، حمیدرضا محمدی بیان کرد: امسال با افزودن سه قلاده سگ ویژه، تعداد سگ های موادیاب در گمرک آستارا به پنج قلاده خواهد رسید.

وی هدف از این اقدام را تشدید مقابله با قاچاق انواع مواد مخدر و بازرسی از محموله های صادراتی ، وارداتی ، ترانزیت ، کشتی های ورودی و خروجی در اسکله بندر آستارا و سالن مسافری گمرک و همچنین بازرسی تخصصی در مبادی ورودی و خروجی مرز آستارا عنوان کرد.

وی وجود سگ های فوق را عامل بازدارنده ورود و خروج هرگونه اشیای قاچاق به ویژه مواد مخدر عنوان کرد و افزود: استفاده از سگ های موادیاب درصد موفقیت گمرک در مقابله با مواد مخدر را افزایش داده است.

مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به فعالیت دو مربی آموزش دیده در کنار این سگ های موادیاب اظهار کرد: سگ های موادیاب گمرک آستارا از مواد غذایی ویژه تغذیه می شوند و دامپزشکی شهرستان آستارا به وضعیت درمانی این سگ ها نظارت دارد.

وی همچنین از بکارگیری دو سگ موادیاب گمرک آستارا در ماموریت های مهم نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد و گفت: برقراری ارتباط مناسب بین سگ و مربی حائز اهمیت است و می تواند به موفقیت کشف قاچاق کمک کند.

محمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه ترانزیت شاخصه مهم فعالیت گمرک آستارا بوده و در این زمینه برنامه مدونی در دست اجراست ، نظارت و بازرسی دقیق و تخصصی شدن فعالیت آن در اولویت قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: گمرک مرزی آستارا به واسطه موقعیت ممتاز تجاری ، جغرافیایی و دارا بودن پل ارتباطی با کشورهای اروپایی و حوزه قفقاز ، قابلیت توسعه همه جانبه استان گیلان را دارد و با برنامه ریزی در افزایش ترانزیت خارجی از مرز آستارا ، در آمد گمرک افزایش یافته و جهش عظیمی در حوزه اقتصاد منطقه ایجاد شده است.

محمدی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای گمرک آستارا در ترانزیت ، صادرات ، مبادلات تجاری و مسافری تأکید کرد: وجود یک گمرک توانمند و کارآمد می تواند به عنوان مرکز ثقل اقتصادی عمل کرده و امنیت اقتصادی کشور و منطقه را تأمین کند.

گمرک آستارا به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی ، ورود و خروج موقت ، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی ، کارنه تیر بین المللی ، مبدا و مقصد کارنه تیر ، کاپوتاژ ، امور مسافری ، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.

شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان ، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه بالغ بر 700 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار