مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فعالیت بیش از یک هزار و ۱۵ کانون فرهنگی هنری مساجد و ۲۹۹ کتابخانه مساجد در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: ۴۰ درصد کانون‌های مساجد در روستاها فعال هستند
کد خبر: ۳۸۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 06 March 2017
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فعالیت بیش از یک هزار و ۱۵ کانون فرهنگی هنری مساجد و ۲۹۹ کتابخانه مساجد در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: ۴۰ درصد کانون‌های مساجد در روستاها فعال هستند.

محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز (١٥ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون ١٨ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های مساجد، گفت: خوزستان به واسطه‌ی بافت مذهبی استان، تاثیرگذاری هشت سال دفاع مقدس و وضعیتی که مساجد به عنوان مهم‌ترین کانون برای فعالیت‌های پشت جبهه و سازماندهی بسیجیان داشتند، در بحث کانون‌های مساجد دارای جایگاه ویژه‌ای است.

 وی با بیان اینکه تشکیل کانون‌های مساجد به نوعی تعمیم بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی هنری در حوزه مساجد است که صبغه مسجدی و مذهبی به خود بگیرند، افزود: در خوزستان بیش از یک هزار کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنند که در مقایسه با آمار کشوری رقم بسیار خوبی است.

 جوروند، کانون‌های مساجد فعالیت‌هایی را در حوزه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... ارائه می‌دهند، اضافه کرد: به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد مراسمی با حضور حجت الاسلام سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در گردهمایی فعالان و مدیران و اعضای کانون‌های مساجد استان، از برگزیدگان کانون‌های مساجد در حوزه‌های مختلف، ائمه جماعات برتر، مدیران برتر کانون‌های مساجد، کتابداران کانون‌ها، پژوهشگران نمونه کانون‌ها، کارآفرینان، قاریان برجسته در طرح تلاوت نور، مدیران مسجد محور و خدام مساجد تقدیر می‌شود.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از امضای تفاهم نامه میان منابع طبیعی و کانون‌های فرهنگی هنری استان در این مراسم خبر داد و عنوان کرد: با توجه به تقارن ایام سالروز تاسیس کانون‌های مساجد با هفته درختکاری از مدیر کل منابع طبیعی دعوت شده است که این تفاهم نامه منعقد شود.

 وی دعوت از سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان و امضا میثاق نامه نمادین میان کانون‌های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج را از دیگر برنامه های این مراسم دانست و خاطر نشان کرد: از فعالان و منتخبین پایگاه‌های بسیج هم تقدیر می‌شود.

 وی از پخش کلیپ مدافعان حرم در مراسم سالروز کانون‌های مساجد خبر داد و ابراز کرد: با توجه به اینکه ٢٢ اسفند روز تکریم از مادران و همسران شهدا و روز بزرگداشت شهداست، از مادران و همسران و خانواده مدافعان حرم در این برنامه دعوت شده است و از آنها تجلیل می‌شود.

 جوروند، در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت یک هزار و ١٥ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان خبر داد و با اشاره به اینکه ٦٥ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد خوزستان هستند، گفت: از این تعداد ٣٧٦ کانون معادل ٤٠ درصد از این مراکز در روستاها فعالیت دارند.

 وی با اشاره به اینکه همچنین ٢٧ کانون تخصصی در حوزه‌های مختلف شعر و ادبیات، نماز، قرآنی، پژوهش، آموزش، مهدویت و...  و ١٤ کانون در مصلاهای استان فعالیت دارند، اظهار کرد: تعداد کتابخانه‌های مساجد هم ٢٩٩ باب است که از این تعداد ١٥٧ کتابخانه مخزن دار و ١٤٢ کتابخانه باز است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، همچنین از فعالیت ٤٩٠ کانون تبلیغاتی، ٢٠٠ مؤسسه فرهنگی و هنری، ٢١ روزنامه محلی، ١٠ خبرگزاری رسمی، ٥٠ پایگاه خبری و ٢٠ نمایندگی روزنامه در سطح استان خوزستان خبر داد.
منبع: تابناک
برچسب ها: محمد جوروند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار