در حاشیه جشن روز درختکاری انجام شد
سید مهدی صادقی استاندار قم در حاشیه جشن روز درختکاری به عنوان مروج افتخاری فرهنگ حفظ و توسعه منابع طبیعی کارت همیار طبیعت را دریافت کرد.
کد خبر: ۳۸۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۶ 06 March 2017
به گزارش تابناک قم، جشن درختکاری با حضور رضا سیار فرماندار، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی، محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، حجت‌الاسلام قوامی امام جمعه پردیسان و جمعی دیگر از مسؤولان استانی به مناسبت روز درختکاری در ایستگاه تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در نزدیکی بوستان غدیر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم طی سخنانی خاطرنشان کرد: 5 هزار هکتار از عرصه‌های استان در راستای برنامه‌های بیابان‌زدایی به جنگل‌های بیابانی تبدیل شده است و با توجه به محدودیت‌های آبی این گونه جنگل‌ها باید در استان قم توسعه یابد؛ فضاهای سبز در ایستگاه کوه نمک می‌تواند توسعه داشته باشد و فضاهایی را ایجاد کند که رشد گونه‌های بومی را رقم بزند.

محمدتقی سجادی با اشاره به اینکه لزوم استفاده از گونه‌های بومی مورد نیاز استان باید به مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: توسعه پوشش گیاهی در نقاطی که کانون تولید ریزگرد است باید به صورت ویژه دنبال شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم با تاکید بر اینکه بیش از 300 ایستگاه تحقیقاتی در سطح کشور وجود دارد، تصریح کرد: استان قم فقط سه مورد از این ایستگاه‌ها را به خود اختصاص داده است به همین علت باید بگوییم که در مورد ایستگاه‌ها نتوانسته به نتایج مورد نظر برسیم.

عباس پورمیدانی با اشاره به اینکه در راستای اصلاح الگوی کشت و توجه به توسعه پایدار برنامه‌ریزی‌های مطلوبی انجام شده است، مطرح کرد: با استفاده از ظرفیت پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان پروژه احداث باغ پسته در مساحتی به وسعت هفت هکتار و پروژه احداث گلخانه گل محمدی با 10 نوع متفاوت در دو هکتار را به صورت ویژه دنبال کرده‌ایم.

همچنین امام جمعه پردیسان قم طی سخنانی اظهار کرد: یکی از وظایف همیاران طبیعت آموزش است به همین علت کاشت درخت با استفاده از ظرفیت این افراد یک حرکت دانش‌بنیان بوده و با پژوهش و نظارت بر عملکردها می‌تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلام سید صمصام‌الدین قوامی با اشاره به اینکه استان کویری قم باید به سمت توسعه پوشش‌های گیاهی حرکت کند، مطرح کرد: امیدواریم این هدف با اهتمام جدی مسؤولان و مشارکت‌های مردمی در کوتاه‌ترین زمان تحقق یابد.

در پایان این مراسم استاندار قم با تاکید بر اینکه این استان با مشکل کم آبی روبرو است، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی کشت محصولاتی باید در دستور کار قرار گیرد که برای رشد آنها نیازمند منابع آبی زیادی نباشیم.

سید مهدی صادقی از افزایش حجم گرد و غبار در استان قم یاد کرد و گفت: باید متوجه باشیم که اگر از ظرفیت مشارکت‌های مردمی استفاده نکنیم نمی‌توانیم در آینده وضعیت مطلوب‌تری داشته باشیم.

همچنین جمعی از دانش‌آموزان پسر و دختر به مناسبت روز درختکاری نهال‌هایی را در ایستگاه تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم کاشتند.

لازم به ذکر است، در حاشیه این مراسم سید مهدی صادقی استاندار قم همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی به عنوان مروج افتخاری فرهنگ حفظ و توسعه منابع طبیعی کارت همیار طبیعت را دریافت کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار