سومین جلسه کارگروه فرعی آفات و امراض دامی استان قزوین در سال جاری با حضور اعضای کارگروه در اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 05 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سومین جلسه کارگروه فرعی آفات و امراض دامی استان قزوین در سال جاری با حضور اعضای کارگروه صبح امروز در اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین برگزار شد.

دبیر کارگروه آفات و امراض دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین در این جلسه گفت: در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای پرندگان در کشور و همچنین وضعیت بیماری در استان و اقدامات پیشگیرانه، کنترلی و بهداشتی صورت گرفته توسط اداره‌کل دامپزشکی استان از جمله ممنوعیت عرضه و فروش پرندگان بومی در بازار پرنده‌فروشان قزوین، برخورد قاطع با موارد جوجه‌ریزی‌های غیرمجاز در سطح استان، انجام مراقبت‌های فعال و غیرفعال در موارد گزارش تلفات احتمالی در طیور صنعتی و بومی ارائه می‌شود.

وحید ابراهیم‌نژادحمیدی تصریح کرد: در این جلسه هر یک از اعضای کارگروه از جمله مدیریت بحران استانداری و جهاد کشاورزی و همچنین مدیریت شیلات و مرکز تحقیقات علوم دامی استان، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای انجام هرچه بهتر مبارزه با آفات و امراض دامی در استان ارائه دادند.

وی اضافه کرد: از جمله نتایج اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبات جلسه دوم این کارگروه در شهریور 95، می‌توان به عدم عرضه و فروش طیور بومی در بازار پرنده‌فروشان قزوین و همچنین جلوگیری از افزایش کانون‌های بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار