شهردار نهاوند با اشاره به اینکه پیش از این با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی در چهار راه آزادگان و ابوذر شهر نهاوند دو دوربین مدار بسته نصب شده بود، گفت: 143 میلیون تومان از اعتبارات ماده 23 استانی و 157 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای نصب این تعداد دوربین در شهر نهاوند هزینه شده است.
کد خبر: ۳۸۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰ 05 March 2017
شهردار نهاوند گفت: مرکز پایش تصویری شهر نهاوند با نصب هشت دستگاه دوربین مداربسته با هدف مکانیزه کردن پایش تصویری شهر در محل شهرداری نهاوند افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تسنیم؛ امیررضا یوسفیان اظهار داشت: بر اساس تصویب شورای‌عالی امنیت ملی کشور اجرای طرح نصب دوربین‌های مداربسته به شهرداری واگذار شده است که بر این اساس و به منظور مکانیزه کردن پایش تصویری شهر نهاوند تا کنون هشت دوربین مداربسته در نقاط مختلف شهر نصب شده است که این امر اقدام مناسبی در خصوص هوشمندسازی پایش تصویری شهر است.

وی تصریح کرد: هشت دستگاه دوربین مدار بسته در نقاط مختلف شهر نهاوند نصب شده است که هدف از نصب این دوربین‌ها کاهش حجم ترافیک، تسهیل در رفت و آمد بخصوص در مناطق مرکزی شهر است و در مرحله نصب این دوربین‌ها ورودی‌ها و هسته مرکزی شهر در اولویت کاری قرار گرفته است.

یوسفیان افزود: این دوربین‌ها در نقاط مختلف شهر نهاوند از جمله میدان سیدالشهدا(ع)، میدان 15 خرداد، میدان عارف، میدان قیصریه، میدان بسیج، چهار راه شهرداری و میدان امام خمینی (ره) نصب شده‌اند.

وی بیان کرد: با نصب این دوربین‌ها علاوه بر اینکه حجم ترافیک در شهر کاهش پیدا می‌کند، رفت‌ و آمد در مناطق مرکزی شهر تسهیل می‌شود و امکان تشخیص تردد غیرضروری افراد امکان‌پذیر است و همچنین این دوربین‌ها قابلیت انتقال به ادارات را دارند که در مواقع بحران می‌توان از آنها استفاده کرد.

شهردار نهاوند با اشاره به اینکه پیش از این با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی در چهار راه آزادگان و ابوذر شهر نهاوند دو دوربین مدار بسته نصب شده بود، گفت:  143 میلیون تومان از اعتبارات ماده 23 استانی و 157 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای نصب این تعداد دوربین در شهر نهاوند هزینه شده است.

یوسفیان اظهار داشت: براساس طرح پیش‌بینی شده در شهر نهاوند 15 دوربین مداربسته نصب می‌شود که تا کنون 10 دوربین نصب شده است و پنج دستگاه دوربین مدار بسته دیگر نیز باید نصب شود که با نصب این پنج دوربین 100 درصد هدف طرح در یک سال اجرا خواهد شد.

وی به مزیت‌های دوربین‌های مدار بسته اشاره کرد و افزود: کنترل ترافیک و افزایش امنیت، گستردگی پهنه نظارت، کاهش مراجعات عمومی، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای و مستند و ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز از فواید نصب این دوربین‌ها است که کمک می‌کند تا شرایط ایمن‌تری در شهر ایجاد شود.

شهردار نهاوند تاکید کرد: باید به سمت ابزارهای نوین ترافیکی و حمل و نقل پیش برویم و نصب دوربین‌های ترافیکی در معابر شهر تنها یکی از ارکان حمل و نقل هوشمند به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه نصب دوربین در معابر شهر اقدامی موثر در راستای ارتقای امنیت است، تصریح کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی، پلیس راهور و شهرداری می‌توانند از تصاویر ضبط شده به منظور حل مسائل مربوط به حوزه خود استفاده کنند.

یوسفیان با اشاره به ضرورت به‌کارگیری شیوه‌های نوین ترافیکی در کنترل، مدیریت و روان‌سازی ترافیک شهری عنوان کرد: اجرای طرح پایش تصویری یکی از شیوه‌های یاد شده است که نقش بسیار موثری در جلوگیری از بروز تخلفات ترافیکی توسط رانندگان و به دنبال آن روان سازی ترافیک دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار