معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از احداث کتاب سرا در منطقه خبر داد
کد خبر: ۳۸۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 04 March 2017
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، در نشست خبری که به‌منظور برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب اروند برگزار شد، از احداث کتاب‌سرای بین‌المللی در این منطقه خبر داد.

سیدمرتضی نعمت زاده عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های استانی از دهه ۷۰  در کشور آغاز شد و به‌صورت دوره‌ای در تمام استان‌های کشور گسترش یافت.

وی افزود: شرایطی ایجاد شد تا برای نخستین بار در نقطه‌ای جدا از مرکز استان و در یک منطقه آزاد، یک نمایشگاه با این حجم و گستردگی برگزار شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: به همین دلیل این نمایشگاه علاوه بر مزایایی که بخشی از آن را  یارانه تعلق‌گرفته از سوی ناشران و وزارت ارشاد  شامل می‌شود، از تخفیف ۲۰ درصدی سازمان منطقه آزاد اروند نیز برخوردار است.

نعمت زاده  در تشریح اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه هاى مختلف، ادامه داد: بودجه‌ای که به معاونت فرهنگی تخصیص داده شده، دارای تقسیمات خاص خود است که ۷۰ درصد آن به حوزه‌های عمرانی اختصاص یافته و ۳۰ درصد باقیمانده نیز به حوزه‌های فعالیت و اجرایی تعلق دارد و شاید این احساس به‌طور کم‌وبیش وجود داشته باشد که ما محدودیت‌هایی را در حوزه‌های فعالیت و اجرایی نسبت به سال‌های گذشته داریم.

وی اشاره کرد: علت این کمبودها این است که بخشی از بودجه‌های ما به حوزه‌های عمرانی معاونت که شامل حوزه‌های کاربردی و فیزیکی در عرصه‌های فرهنگی و هنری، گردشگری، آموزش، سلامت  و محیط‌زیست و اجتماعی و ورزش  است، اختصاص می‌یابد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تأکید کرد: در حوزه‌های کاربردی اصولاً ما بیش از بودجه معین هزینه می‌کنیم، البته در برنامه‌ریزی سال آینده طرح‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که ترجیح می‌دهیم پیش از انجام کاری از نشر و بیان آن خودداری کنیم چراکه ما مجری را تعیین کرده و متعهد بر انجام این اقدامات هستیم و تا کاری صورت نگرفته نشر آن صحیح به نظر نمی‌آید.

نعمت زاده افزود: یکی از طرح‌هایی که  هم‌اکنون در مرحله مطالعه و طراحی است و در سال آینده آغاز به‌کار خواهد کرد، ایجاد یک کتاب‌سرای بین‌المللی در منطقه آزاد اروند است که با عنوان کتابخانه مرکزی در منطقه مطرح باشد و آخرین و مهم‌ترین کتاب‌های داخلی و خارجی  که منتشر می‌شود در این کتابخانه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: وقتی رویکرد این سازمان این است که منطقه آزاد اروند به‌عنوان یک منطقه بین‌المللی معرفی شود، باید نیازها را در حوزه‌های مختلف پاسخ دهد و کتاب‌هایی به چند زبان دنیا در آن وجود دشته باشد، علاوه بر این یک کتابخانه مجازی و سالن‌های متعددی نیز در این طرح گنجانده شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز امیدواری نسبت تصویب بودجه این طرح و تخصیص آن توسط هیئت‌مدیره سازمان، گفت:  پس از انجام مطالعات، نسبت به ساخت و بهره‌برداری از کتاب‌سرای منطقه آزاد اروند اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

نعمت زاده در تشریح سیاست‌های سازمان منطقه آزاد اروند، یادآور شد: رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه‌های مختلف یک دیدگاه زیرساختی است، کتاب و فرهنگ و هنر، از زیرساخت‌ها و مزایای منطقه ما میان مناطق آزاد کشور به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: بدون شک هر کتاب بدون طرح هاى کتاب‌خوانی نمی‌تواند به نتایج مثبتی دست یابد، در همین راستا، حرکت کتاب‌خوانی در منطقه نسبت به گذشته فعالیت بهتری داشته و در شهرهای آبادان و خرمشهر این امر در حال اشاعه است و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند نیز از این حرکت فرهنگی ادامه دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان عنوان کرد: ما در حال استفاده از ظرفیت ملی در راستای توسعه حرکت‌های فرهنگی و هنری هستیم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار