دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک هرمزگان گفت: در شهر بندرعباس 20 تقاطع روگذر غیر همسطح باید احداث شود که امید می رود تا سال 1395 ، پنج مورد آن به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۳۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 24 May 2015
به گزارش تابناک - جزیره، سرهنگ رسول دهقانی در گفت و گو با ایسنا، به شرایط آب و هوای مطلوب در استان و حضور مسافران از اقساط نقاط کشور به استان اشاره کرد و افزود: استان هرمزگان به دلیل جاذبه های تجاری، سیاسی، تفریحی و وجود جزایر مورد توجه و استقبال هموطنان در فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار است.
 
وی با بیان اینکه حضور جمعیت چندین میلیون مسافران در بندرعباس باعث ایجاد ترافیک در شهر می شود، گفت: حجم ترافیک بیش از وسعت معابر است و بافت ساختاری شبکه شهری، وجود مجتمع های تجاری، اداری و پزشکان از عوامل ایجاد ترافیک است.
 
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک هرمزگان تصریح کرد: با اجرای طرح هسته مرکز شهری در سه سال گذشته تا حدودی از حجم ترافیک مرکز شهر کاسته شده است اما به دلیل عدم توازن در وسعت معابر و حجم ترافیک تا حدودی می توان گفت قابل قبول است.
 
وی با بیان اینکه شورای هماهنگی ترافیک برای به حداقل رساندن مشکلات ترافیکی تمهیدات ویژه ای را در نظر دارد، تاکید کرد: شورای ترافیک استان در جهت رفع مشکلات ترافیکی مخصوصادر شهر بندرعباس در قالب طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با در نظر گرفتن سه اصل ترافیک یعنی آموزش، اجرای مقررات و مهندسی ترافیک در دستورات کارخود قرار داده است.
 
دهقانی گفت: طرح های کوتاه مدت شامل دور برگردان ها ایمن، تعریض خطوط و طرح پل پارک دولت تا قسمت خیابان است که در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اجرای طرح های بلند مدت اظهار کرد: طرح حمل ونقل ترافیکی شهر بندرعباس افق 20 ساله است که به تصویب رسیده و با اجرای آن تا سال1410 ، 20 تقاطع روگذر غیر همسطح در شهر بندرعباس باید اجرا شود که امید می رود تا سال 1395 ، پنج مورد آن به بهره برداری برسد.
 
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک هرمزگان با اشاره به اجرای طرح های پل رو گذر در بندرعباس گفت: در محدوده بلوار امام حسین،سه راه جهانبار، تقاطع بهشت زهرا به سمت راه آهن پل روگذر احداث خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ساخت پل  روگذر در محدوده جهانبار40 درصد پیشرفت داشته است، افزود: مجوز احداث دیگر پل ها به تازگی تصویب شده و شورای ترافیک نیز پیگیر است تا 18 ماه آینده به اتمام برساند.
 
دهاقی خاطر نشان کرد: اولین برنامه مدون خط BRT برای شهر بندرعباس از میدان دفاع مقدس تا میدان شهید باهنر است که مطالعات آن انجام شده همچنین برنامه ریزی های برای احداث مونوریل در قسمت ساحلی شهر بندرعباس انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار