بیش از 100 كیلو مواد آرایشی فاسد و تاریخ گذشته از آرایشگاهها و پیرایشگاههای زنانه و مردانه غرب اهواز در ماه گذشته، جمع آوری و معدوم شد
کد خبر: ۳۸۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 01 March 2017
مهندس مهرداد شریفی- رییس مرکز بهداشت غرب اهواز از تشدید و بازرسی از آرایشگاهها و پیرایشگاههای زنانه و مردانه در منطقه غرب اهواز خبر داد . وی افزود: در طول انجام طرح در ماه گذشته،  بیش از 50 درصد آرایشگاههای زنانه و مردانه ی دارای مجوز، مورد بازرسی قرارگرفته که علاوه بر آموزش به این گروه هدف،  بیش از 100 کیلوگرم مواد آرایشی فاسد و تاریخ گذشته جمع آوری و معدوم و برای متخلفان اخطاریه صادر شده است.

شریفی خاطر نشان کرد:  انجام خدماتی چون : سولاریوم و سوراخ کردن گوش و بینی درآرایشگاهها، قانونی و بهداشتی نیست و بنابراین جز موارد غیرمجاز در آرایشگاهها محسوب می شود. وی درباره ارائه  خدمات آرایش دائم یا تاتو در آرایشگاه ها نیز گفت: انجام این موارد صرفا روی صورت( و نه کل بدن) مجاز است.وی ادامه داد:  در آرایشگاههایی که این خدمات را ارائه می‌دهند علاوه برحفظ بهداشت فردی و محیط، باید مجوز این نوع فعالیت صادر شده باشد. 

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز همچنین گفت  : متاسفانه در حال حاضردر مناطقی از اهواز،  تعدادی  آرایشگاه وجود دارد که بدون هیچ مجوزی در منازل و به شکل کاملا سنتی کار می‌کنند. 

وی تاکید کرد: درمقابل آن آرایشگاه‌هایی نیز با ظاهری خیلی شیک در مکانهای مجلل با تبلیغات وسیع وجود دارد که اغلب با تبلیغاتی نظیر: «آرایش تحت‌نظر مجرب‌ترین متخصصان پوست، الکترولیز، کاشت مو، کاشت ناخن و...»  جلب مشتری می کنند. در حالی که سالن‌ زیبایی به مکانی گفته می‌شود که با توجه به شرح وظایف، فقط اقدامات زیبایی و آرایشی در امور پاکسازی را انجام دهد و به هیچ عنوان حق دخالت در امور و حیطه پزشکی را ندارد.

شریفی ادامه داد: وسایل عمومی مشترک که می‌تواند با عدم رعایت بهداشت فردی، عامل انتقال بسیاری از بیماری‌ها از یک فرد به فرد دیگر باشد، زیاد است:  از لیوان‌های آب در کنار خیابان، همراه با فلاسک‌های یخ و حتی آب‌سرد‌کن‌ها گرفته تا دستگیره‌های تاکسی و میله‌های اتوبوس، اما یکی از اماکنی که می‌تواند مکان مناسبی برای انتقال بیماری باشد، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه است. 

وی تصریح کرد: آرایشگاه به عنوان یک مکان عمومی می‌تواند بیماری‌هایی نظیر: ایدز، هپاتیت C و B ، عفونت‌های میکروبی، ویروسی، قارچی، باکتریایی و بیماری‌های پوستی، اگزما، زگیل، تراخم، کزاز، کچلی، شپش و سایر حساسیت‌های پوستی را  در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و استفاده از وسایل آلوده دیگران، انتقال دهد. شریفی تاکید کرد: مطابق موازین و مقررات بهداشتی، حتی قیچی‌ها باید توسط اتوکلاو گندزدایی شود و سپس برای فرد مورد استفاده قرار گیرد .

وی  اظهار داشت:  کسانی که به آرایشگاه‌های مردانه و زنانه مراجعه می‌کنند باید وسایل مشخص واختصاصی خود را به همراه داشته باشند و 
رعایت کردن این امر در آرایشگاه‌های زنانه که تنوع و گستردگی کاربرد وسایل دارد، بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: آرایشگاه‌ها جزو اماکن عمومی محسوب می شود  و به دلیل حساسیت موضوع بویژه در اواخر سال به دلیل مراجعات بالا،  نظارت  با دقت بیشتر را می طلبد .

مهندس زهرا علی کرمیان- سرپرست واحد بهداشت محیط غرب اهواز  نیز به شهروندان  توصیه کرد: از دریافت خدمات درمانی در  آرایشگاهها خودداری کنند  و افزود:  بهترین گزینه برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های خونی و پوستی قابل انتقال در آرایشگاه‌ها، استفاده از وسایل شخصی می‌باشد.

وی تاکید کرد: در صورت نداشتن وسایل شخصی باید مطمئن شد که وسایل ضدعفونی شده است یا اینکه از آرایشگر خواست که  قبل از استفاده از وسایل، آن‌ها را مقابل چشم فرد،  ضدعفونی کند و یا از وسایل یکبار مصرف استفاده نماید .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار