در نشست 60 دقیقه با فرزندان
در نشست 60 دقیقه با فرزندان که با حضور رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین و دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شایستگان به اجرا در آمد، طرح آزمون‌های پیشرفت تحصیلی در سال ۹۶ لغو شد.
کد خبر: ۳۸۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 01 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، طرح نشست 60 دقیقه با فرزندان به منظور شناسایی و ریشه‌یابی مشکلات و موانع تحصیلی موجود در بین مدارس ناحیه یک برگزار می‌شود.

این طرح برای نخستین بار در سطح کشور صورت می‌گیرد و ناحیه یک آموزش و پرورش قزوین به عنوان پایلوت، مجری این طرح بوده که به صورت مرحله‌ای در بین دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شایستگان به اجرا در آمده است.

نشست 60 دقیقه با فرزندان، با حضور شمس‌اله غلامی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین و قاسمی معاونت آموزش ناحیه یک قزوین با دانش‌آموزان دختر دبیرستان شایستگان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین صبح امروز برگزار شد.

در این نشست دانش‌آموزان هر یک به بیان مشکلات و موانع موجود در امر تحصیل پرداختند و همچنین راهکارهایی را مطرح کردند.

از جمله موارد مطرح شده در این جلسه که از سوی دانش‌آموزان بیان شد، ساعت آغاز و پایان مدارس، محتوای کتاب‌های تحصیلی، ناهماهنگی محتوا و آموزش، عدم وجود نشاط در امر تدریس و آموزش، کمبودهای فضاهای فرهنگی، عدم هماهنگی بین هدایت تحصیلی و علاقه دانش‌آموز از سوی خانواده‌ها، احساس بیگانگی و انشقاق عضوی در خانواده‌ها، احساس عدم کارآیی در طول روز به جهت مطالعه مطالب آموزشی فشرده در کتاب‌های درسی بود.

گفتنی است این چهارمین نشست 60 دقیقه با فرزندم با مسؤولان ناحیه یک آموزش و پرورش بود و در حاشیه این جلسات و بیان مشکل از سوی دانش‌آموزان، طرح آزمون پیشرفت‌های تحصیلی در سال آینده از سوی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک لغو شد.

به گزارش فارس، نتایج این جلسه، نشست پدران و دختران برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی که برای دختران وجود دارد، بازدید از پارک علم و فناوری برای استفاده دانش‌آموزان از امکانات آن و بازدید از شورای شهر برای دانش‌آموزان رشته ادبیات و علوم انسانی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار